Måske skyldes det at man fra FBs side vil dæmme op for "inviter alle". Hvis for mange inviterer alle så virker systemet slet ikke... Der vil opstå 'invitation overload", og lige gyldige invitationer vil præge oplevelsen. Tæt ved ingen Facebooksider overhovedet er relevante for en brugers totale social graph - derfor er det en realistisk tanke, at FB har besluttet, at når nogen inviterer alle.. Så går der slet ikke nogen invitationer ud. What to do? Skulle den teori holde vand, så er jeg overrasket.. Men imponeret over måden irrelevante invitationer bekæmpes. Vi har allerede her i december set tiltag mod spam, hvor store facebooksider er blevet slettet på tyndt grundlag... Alt Facebook gør,er at kæmpe for at brugerne har en god oplevelse når de logger på.... En kæmpe bunke invitationer er ikke en god oplevelse. mvh Thomas Bigum <- Professionel håndtering af Facebook |
Hej Frederik - Jeg har haft selv samme problem med en ny side jeg har oprettet. Der er et eller andet som går ind og blokerer invitationerne - hvad ved jeg ikke.
Har prøvet at slette siden og genoprette en adskillige gange også fra forskellige brugere, men uden noget resultat.
Men nu er jeg så stødt på et endnu værre problem, kan pludselig ikke engang åbne boksen "foreslå til venner" og det er gældende på både min helt nye side og på en gammel side jeg har (+550 fans). Har læst et sted at facebook har begrænset nogle funktioner på siderne når man har under 100 fans, men det er jo ikke tilfældet på min gamle side.
- Andre der har oplevet dette problem? (Har godt nok selv testet det på flere computere, hvor der er det samme problem -så en løsning er nok det jeg leder efter)
Angående konverteringsraten, så lavede har jeg nogle helt konkrete tal som folk kan forholde sig til.
Fik igennem en konkurrence sendt 30655 invitationer ud, ud af disse kom der 707 nye medlemmer. Hvilket svare til at der går 43,3 invitationer til 1 ny fan.
Selvfølgelig har det meget at gøre med hvilken side man har og ja man kan ikke undgå at få nogle ind som slet ikke er ens målgruppe alligevel..
Men angående "fejlene" på facebook, så er jeg efterhånden ret overbevidst om at det er fordi facebook arbejder på en bedre måde at håndtere invites på. Man har jo tidligere set dem gøre det sværere at invitere alle venner på en gang - så det ønsker de nok ikke af man gør.