Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurs under finanskrise etc.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg er desværre en af de mange der er gået konkurs her under finanskrise etc.

Historik:

Kort fortalt oprettede jeg en Aps. i 2008  og startede min virksomhed op

(Jeg brugte mine sparepenge og tog personlig lån- alt gik godt indtil der kom en generel afmatning på købelyst i Danmark).

Jeg har altid været forsikret mod arbejdløshed - og da jeg valgte at blive selvstændig  tegenede jeg gennem Lederne en tillægsforsikring - hvis det skulle gå galt, hos forsikringsselskabet Tryg.

Min løn i firmaet har jeg bevidst holdt meget lav, brutto kr.20.000 - pr.måned

Til min store overraskelse da jeg lukkede firmaet, har jeg kun oplevet en kamp op af bakke...

Min A - kasse hos Lederne, startede med ikke at ville udbetale dagpenge - det lykkedes dog til sidst.

Mine dagpenge blec sat  til laveste sats da jeg ikke har været selvstændig over 3 år, og derfor sat i forhold til min løninkomst før jeg blev selvstændig.

Min tillægsforsikring som jeg tegnede hos Tryg - har været en kæmpe ærgelse, og indtil nu kun til besvær, min indbetaling til forsikringsdækning  har været nytteløs, de har kun haft undskyldninger og henvisninger til hvorfor de ikke vil udbetale. Nu hvor jeg så endelig får min ret skriver Tryg følgende:

Ledighedsforsikring.

Jeg henviser tiltidligere korrespondance om udbetaling på ledighedsforsikringen, og skal med-
dele, at du ikke er berettiget til udbetaling af forsikringsydelse.

Baggrunden er, at den udbetalte dagpengesats overstiger det beløb du - efter beregning ud
fra hidtidige dagløn - maksimalt kan få udbetalt.

Jeg skal for god ordens skyld meddele, at vi efter gennemgang af de foreliggende oplysninger
anerkender, at du er dækket af forsikringen under din ledighed.

Imidlertid er det oplyst, at din dagpengesats er beregnet til 592,00 kr. pr, dag. Ved henven-
delse til Lederne har vi fået oplyst, at denne dagpengesats er beregnet på baggrund af den lønindkomst du havde før du blev selvstændig.

Efter oplysningerne beregnes dagpengesatsen ud fra dit tidligere lønarbejde, når du har været
selvstændig i under 3 år. Lønnen er pålyst til at være 14.500 kr. pr. måned.

Jeg skal henvise til vores brev fra d. 17 maj 2010, hvor vi oplyser, at du samlet - dvs.dag-
penge sammen med forsikringsydelse - maksimalt kan få udbetalt 80% den dagløn, som A-
kassen beregner dagpengene ud fra.

80% af 14.500,00 svarer til 11.600,00 kr. som du altså maksimalt kan få udbetalt hver
måned.

Da du får udbetalt 592,00 kr. pr. dag i dagpenge, svarende til ca.12- 13.000,00 kr. pr. måned,
kan du ikke samtidig få udbetalt ydelser fra forsikringen.

Hvis du eller din advokat har spørgsmål og / eller kommentarer til ovenstående, er i velkommen til at kontakte mig.

Hjælp!!!

Er der nogen af jer der kan hjælpe, egne erfaringer, råd og bistand - hvad skal - kan jeg gøre....

De bedste iværksætterhilsener Og go' jul

Fra Christina

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 12:24

Hej Christina

Vil lige følge med her fordi jeg vil høre hvad andre siger.

Men med det du skriver så kan jeg aldrig seat de vil komme til at udbetale noget til nogen.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 12:09

Hej Christina

Ville ønske jeg kunne hjælpe, for jeg syntes virkelig det er en absurd måde, at du behandles på.

Håber at du trods alt har haft en god jul og kan komme ovenpå igen.

Mvh

Martin

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 23:40

Ja, de lover jo guld og grønne skove når de vil sælge deres forsikringer, men det er ikke så tit man hører nogen får noget ud af det desværre.

Håber der er en Amino der kan hjælpe dig.

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 23:52

Jeg er desværre bange for at du er nød til at bide i det sure æble.. Jeg er bange for at de har ret.. - Sådan er reglerne.. At når du ikke har været selvstændig i min 3 år, -så beregnes dine dagpenge efter din daværende indtægt... Og dermed også den "lønforsikring" du har tilkøbt... Så umiddelbart er jeg oprigtig ked af at sige, at jeg tror de har retten helt på deres side..

Men jeg håber inderligt at der er en amino der kan korrigere mig, -ikke mht dagpengesatsen, for det er jeg 100% sikker på er rigtig, - men om der MÅSKE er en smutvej med tillægsforsikringen, hvilket jeg er bange for der ikke er.. Håber du snart finder et vellønnet job på trods af tiderne, - for så er du da ude af den kattepine..

De bedste ønsker

Ulrik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)