Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig i Spanien

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Ved du hvornår på året der er flest turister i Spanien?

Hvad koster et studio at bo i? Og ligger sådan et tæt på stranden?

Lyder spændende med at leve på spansk, det vil jeg rigtig gerne, har aldrig selv været i Spanien, men på de kanariske øer (Gran Canaria, Tenerife, Mallorca) men det er vist ikke helt det samme, eller? For med henblik på extensions og unge piger, om der så kommer flest piger til de kanariske øer eller Spanien? Jeg tror bare der er bedre forhold i Spanien end de andre steder :-)

Kro i hjertet af Fyn til salg.. Kauslunde Kro med mange muligheder!

www.Kauslunde-kro.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 19:04

Hej Simone

Du kan finde et studio til omkring 3-400 euro om måneden, en tommelfingerregel er at jo tættere på vandet des dyrere bliver det, men så længe du kan gå til vandet er det jo heller ikke så dårligt, du skal jo ikke opholde dig der så meget alligevel :)

Bor selv i et turistområde der hedder Fuengirola, ca. 25 km fra Malaga og det er et udpræget turistområde, med hensyn til turister vil jeg mene at det er i Juni & Juli, August er for varm og det er Spaniernes feriemåned.

Du kan jo vælge at tage herned til Spanien et par uger her udenfor sæsonen og udforske området og så bare booke dig ind på et hotel eller et Hostel i de par uger, det er jo også meget billigere at flyve herned udenfor sæsonen, hvis du har mulighed for det, bare et forslag.

Best regards

Tilmeldt 27. Dec 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:26

Hej Simone,

Det lyder som en fin ide og som om du er en fornuftig pige :) - tag et godt råd fra en, der har rejst og boet i mange lande: Just go for it - du har slet intet at tabe! ...dog er det bedst at søge information de steder, hvor informationen hører hjemme (dvs spørgsmål vedr SKAT skal du stille eller søge hos SKAT og ikke herinde, hvor der er mange "kloge" hoveder, der ikke nødvendigvis giver dig den rigtige info!)

Derudover er der en del netværk i forskellige byer, især hvis det er lidt større byer (tjek både danske og skandinaviske, der er også mange svenske og norske piger på din alder i Spanien - du kan finde dem ved en simpel Google-søgning eller på facebook). Jeg har selv været guide i Calella i tidernes morgen og vil slet ikke anbefale det til din type forretning, men er helt enig med Kim i, at du skal tage til Spanien et stykke tid og se om det overhovedet er noget for dig og få nogle gode kontakter. Der er stor forskel på turisme og spansk kultur i det hele taget fra nord til syd (meget kan du læse dig til på nettet, men det er selvfølgelig godt at lytte til dem, der har boet der i lang tid).

Rigtigt god fornøjelse, lad være med at lytte til skeptikerne (specielt dem, der sidder i DK og aldrig selv kom ud over stepperne :)) - god tur :)

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 14:33

Hej Simone

Jeg kiggede lige flypriser og du kan faktisk komme herned for under 50 euro tur/retur her midt og sidst i januar, så helt gal kan det da ikke gå :)

Best regards

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 15:05

Hejsa Simone,

Jeg vil starte med at sige, jeg er ikke nogen skeptiker..! Når det er sagt, så tror jeg det blir op ad bakke for dig, rent økonomisk.

Jeg kommer en del i Estepona, Marbella, Fuengirola og Malaga området, og der vrimler med Afrikanere som laver det samme som dig, og meget andet. Dette er et kæmpe turist område (trods krisen), så det vil selvfølgelig være naturligt at vælge det område for en som dig, men jeg tror bare der er for mange som laver det samme der.

Måske tager jeg fejl, måske er det en pige med europæisk udseende som turisterne vil vælge, fremfor én af alle de afrikanere som er der. Det finder du kun ud af på én måde, og det er ved at prøve at tage der ned. Som der er skrevet tidligere i tråden, så synes jeg osse du skal prøve at tage en uge eller 2 der nede, for at se om det er noget for dig, og for at tjekke mulighederne ud. Det er et billigt rejsemål, så det er bare afsted...!

Anyway, du har intet at miste. Det værste der kan ske, er at du mister nogle få tusinde kroner, og er en kæmpe oplevelse rigere... Det er det hele værd efter min mening.

Du ønskes alt held og lykke med det i hvert fald, og hvem ved, måske render vi på hinanden der nede her til sommer...;-) GO FOR IT...!

Dbh Rasmus

Fra Svendborg
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 21:08

Hej Alle :-)

Jeg har fået undersøgt lidt mere og har fundet frem til at jeg vil til Torrox Costa.

Har fået en lejlighed til 5000 kr om måneden, som ligger tæt på stranden, så nu skal der bare findes et butikslokale. Jeg regner med at tage derned selv og finde et butikslokale da dette vist ikke er det nemmeste at finde på internettet. Jeg ringer til ambassaden i morgen da jeg også har nogle spørgsmål til dem.

Er der mon nogle herinde der ved hvad et butikslokale koster i Torrox Costa? Har også prøvet at se hvordan det ser ud med turistsæsonen, men kan desværre ikke finde noget om det. Jeg vil ringe til ambassaden i morgen :-)

Mange venlige hilsener

Simone 

Kro i hjertet af Fyn til salg.. Kauslunde Kro med mange muligheder!

www.Kauslunde-kro.dk

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)