Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Shop-in-shop

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er

Jeg står i den situation, at jeg skal have lavet en shop-in-shop løsning til en nystartet virksomhed. Er der nogen af Jer der har erfaring med sådan noget?

Kort kan jeg sige at det vi vil beskæftige os med er personlig og unik kunst lavet specielt til hver enkelt kunde. Det skal primært sælges til konsumenter via boligbutikker.
Vi har selv ingen erfaring indenfor shop-in-shop, men har fået et markedsføringsbureau til at komme med et udkast til os, som vi fik præsenteret i går. Deres udkast var spændende, men indeholdt dog tre primære problemstillinger:

- Blikfang: Ingen vil på nogen måde overse denne shop-in-shop løsning i den butik den står i. Det er ikke umiddelbart et problem, men vi har dog vores tvivl på hvorvidt en butik vil have vores løsning til at tiltrække så meget opmærksomhed fra alt andet.
 - Henvisning til vores websted: De gik meget op i at adressen til vores websted skulle fremgå meget tydeligt, og at der skulle være brochurer så den besøgende kunne gå hjem og bestille det direkte via vores websted, hvis de ikke kunne bestemme sig i butikken. Det er selvfølgeligt en god ting for os, men mon en butik vil gå med til sådan at dirigere salget uden om dem selv?
 - Prisen: De skulle have omkring 100.000 pr. shop-in-shop løsning. Dette syntes vi umiddelbart lyder lidt dyrt.

Men alt i alt: Vi har ingen erfaring indenfor dette og kunne rigtig godt bruge sparing fra en 3. part, så hvis du skulle ligge inde med erfaring/viden indenfor shop-in-shop ville jeg sætte stor pris på lidt sparing herom.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:56

Vil du starte en webshopShup.dk er et ultra nemt webshop system for alle. Kan virkelig anbefales.

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 15:20
Hej Martin,

Jeg går ud fra at der her er tale om en fysisk shop der bliver etableret i de boligbutikker du omtaler...

Placeringen af jeres shop har en ret stor indflydelse på jeres salg, de fleste størrer butikker benytter sig af kundeflows analyser og du kan med fordel be om at se dem i forbindelse med placering af din shop.

Det er klart at jeres blikfang skal være godt, men at retaileren vil have et problem med at i tiltrækker kunder til jeres shop burde ikke være tilfældet. Det er dog nok vigtigt at jeres produkt komplemterer produkterne som retaileren sælger i området hvor i placeres, det vil være i alles interesse da kunderne så kan blive tiltrukket til jeres shop pga de produkter der er i afdelingen omkring jer og omvendt.

Jeg ville gerne høre noget mere om processerne i salget af jeres produkt og også lidt mere om hvem i skal være ved osv - umiddelbart er det klart at i skal have noget folk kan tage med hjem, men måske det så også var en fordel at sætte et par pc''er op så man kan købe på nettet når man nu er der? Eller bare for at have muligheden for at vise det sortiment der ikke er plads til i shoppen.

Ang pris så har jeg ingen erfaring i hvad det normalt koster at få et bureau til den slags, hvad får i præcis for pengene?

Du skal være velkommen til at smide mig en mail på mhn@helmers.biz, mine erfaring med Shop in shop kommer primært fra mine 6 år i IKEA.
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 19:56

Hej Martin

Jeg er sikker på at der findes lige så mange varianter omkring aftaler af shop-in-shop konceptet, som der gør af franchise princippet.

I det eksempel jeg kender til blev en aftale indgået, hvor shop-in-shop parten selv betalte et beløb i omegnen af 800k for opsætningen af shoppen. Den blev et enormt blikfang, da den også lå godt placeret. Det var optimal eksponering for shop-in-shop ejeren. Men også et fantastisk display for detailbutikken. Dertil stillede shop-in-shop ejeren et fuldt varesortiment til rådighed. Det var varer for ca. 1250k. Værts butikken ansatte tilgengæld en sælger til at varetege denne shop-in-shop, som de selv aflønner.

Den største forskel i forhold til jeres sag, er nok at shop-in-shop ejerne ikke har et websted med direkte salg. Al salg foregår igennem værtsbutikken, der bestiller direkte ved shop-in-shop ejeren hvis ikke en vare er på lager. Shop-in-shop ejeren er altså grossist.

Måske I skulle betrgate jer som det samme; altså udelukkende sælge igennem værtsbutikken, og på sigt andre lignende detailforretninger. Altså holde webstedet som udstillingsvindue, med mulighed for at informere om jeres fysiske shop-in-shop hvor varer kan købes. Ellers tror jeg I får svært ved at finde en god aftale med en butik. Der skal være noget i det for begge parter hvis det skal lykkes. Som du selv nævner, vil et super blikfang, være et muligt problem; men kun hvis salget kan ledes uden om butikken.  

Ellers hold jer til hjemmesiden med direkte salg (og hop et led over!) til kunderne, og brug pengene på online markedsføring.

100k lyder ikke specielt dyrt, men jeg ved jo ikke hvor meget i får for de kroner..... F.eks. hvor stor en shop-in-shop taler vi om i m2?

mvh
Kim N

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Skrevet kl. 19:24
Hej Helmer & Kim

Mange tak for Jeres svar. Det er rart med så hurtig respons. Jeg står helt på bar bund ang. shop-in-shop og håber meget på at kunne få lov til at trække lidt på Jeres ekspertise?

Helmer:
Jeg uddyber gerne sagen pr. e-mail, så kan vi evt. tage en snak i løbet af ugen, og kan jeg regne med at det jeg sender til dig forbliver i mellem os to?

Jeg kan se du også yder gratis rådgivning i forbindelse med opstart af virksomhed, hvilket lyder interessant - hvad er din baggrund for dette?

Kim:
Hvad mener du med "varianter omkring aftaler af shop-in-shop"? I forhold til hvem der betaler hvad og hvordan det skal vedligeholdes osv.? Giv endelig flere eksempler, måske hvor løsningen var lidt billigere og varerne ikke så dyre :)

Mht. ikke at sælge direkte til slutbrugeren, kan jeg godt se din pointe. Sådan vil vi også starte ud, simpelthen fordi vi ikke kan vente på at en webside bliver færdig. Vi har dog endnu ikke besluttet os endeligt for hvorvidt vi vil forblive som "grossist" eller om vi også vil sælge direkte til slutbrugeren, det store spørgsmål er vel egentlig om detailledet vil finde sig i det, eller rettere, hvad der skal til for at de vil finde sig i det. Hvis vi fx betaler hele shop-in-shop''en, kommer forbi hver anden dag for at vedligeholde den, og at den desuden "pynter" deres butik. Så er det en nem måde for dem at få lidt opmærksomhed på (da det er et koncept der endnu ikke er set før), lidt pynt til deres butik samtidig med at de kan tjene lidt penge på den ikke dem alle, men nogen af dem. Det eneste arbejde de skal lave er at tage i mod bestillingen, så klarer vi resten. Mon de så vil acceptere at vi også henviser til en websiden således at de kunder som ikke kan bestemme sig i butikken kan foretage købet hjemme fra. Det skal hertil bemærkes at vi selvfølgelig vil have 100% ens priser, og da de måske vil være mest trygge ved at handle i butikken (?), kunne man forestille sig at de fleste også gjorde dette.

Vi ville meget gerne springe detailledet over. Vi tvivler dog meget på om slutbrugeren vil købe vores produkt uden først at have set det i virkeligheden. Derfor bliver vi nød til at have en eller anden form for offline fremvisning. Det ville dog være rart alligevel at gøre det hele via websiden, da jeg selv har arbejdet en del med online markedsføring.

100k er ikke specielt dyrt? Ja det er det jeg har svært ved at vurdere. Jeg har vurderet det lidt ud fra de priser de har givet os på andre ting som jeg nemmere kan vurdere, fx 30.000 for et logo. Som jeg ser det er 30.000 nok til at aflønne en grafikker/designer i en måned og simpelthen ikke lave andet end lige vores logo. Det burde dog bare ikke tage mere end max én uges fuldtidsarbejde.

Shop-in-shoppen er omkring 4 m2, men jeg tror ikke lige du kan vurdere det ud fra dette.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 19:36
Dato: 11/6/2005 7:24:11 PM Forfatter: Martin Poulsen
Mht. ikke at sælge direkte til slutbrugeren, kan jeg godt se din pointe. Sådan vil vi også starte ud, simpelthen fordi vi ikke kan vente på at en webside bliver færdig. Vi har dog endnu ikke besluttet os endeligt for hvorvidt vi vil forblive som 'grossist' eller om vi også vil sælge direkte til slutbrugeren, det store spørgsmål er vel egentlig om detailledet vil finde sig i det, eller rettere, hvad der skal til for at de vil finde sig i det. Hvis vi fx betaler hele shop-in-shop'en, kommer forbi hver anden dag for at vedligeholde den, og at den desuden 'pynter' deres butik. Så er det en nem måde for dem at få lidt opmærksomhed på (da det er et koncept der endnu ikke er set før), lidt pynt til deres butik samtidig med at de kan tjene lidt penge på den ikke dem alle, men nogen af dem. Det eneste arbejde de skal lave er at tage i mod bestillingen, så klarer vi resten. Mon de så vil acceptere at vi også henviser til en websiden således at de kunder som ikke kan bestemme sig i butikken kan foretage købet hjemme fra. Det skal hertil bemærkes at vi selvfølgelig vil have 100% ens priser, og da de måske vil være mest trygge ved at handle i butikken (?), kunne man forestille sig at de fleste også gjorde dette.
Vi ville meget gerne springe detailledet over. Vi tvivler dog meget på om slutbrugeren vil købe vores produkt uden først at have set det i virkeligheden. Derfor bliver vi nød til at have en eller anden form for offline fremvisning. Det ville dog være rart alligevel at gøre det hele via websiden, da jeg selv har arbejdet en del med online markedsføring.

Hej Martin,

Jeg ville overveje en model hvor den givne butik bliver afregnet en provsion hvis der handles online efter et besøg i deres butik. Dette kunne givet være et incitament til at acceptere jeres shop, selvom de risikerer at gå glip af salget.

Den store udfordring ligger så i at finde et system hvor du kan connecte et besøg i en fysisk butik med en efterfølgende onlinebestilling. Dette kunne klares med butiksafhængige URL´er, men det støjer jo lidt i din egen markedsføring af jeres onlineshop.

Mvh

Claus Holm
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 19:48

Hej Martin

Jeg formoder såmænd bare at der findes mange forskellige løsninger. Jeg kender desværre kun til det førnævnte på tæt hold. Men jag kunne sagtens forestille mig at det enkelte koncept skulle skræddersyes, alt efter branche o.l.

100k lyder nu som temmelig mange penge for 4 m2..... Den løsning jeg refererede til er på ca. 130 m2.

Jeg må indrømme at jeg svarede på dit indkæg fordi jeg havde lidt viden om en specifik shop-in-shop løsning, og ikke fordi jeg er ekspert på området. Desværre :-)

M.h.t. 30k for et logo. Det MÅ kunne gøres billigere.........

mvh
KN
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Skrevet kl. 19:55

Hej Claus

Ja, det er rigtigt, det var også en mulighed! Det store problem er måske blot hvordan man lige sporer at brugeren har været inde i den pågældende boligbutik. Men du gav mig lige en idé: Man kunne lave nogle butiksafhængige specialtilbud. Fx at de helt slipper for at betale fragt, men til gengæld skal afhente produktet butikken. Det ville være et incitament for slutbrugeren for at enten at taste den ekstra lange URL eller ved bestillingen at oplyse at de er blevet opmærksomme på websiden via den pågældende butik og at de gerne vil afhente den der fremfor at få det tilsendt direkte.

Tilbudet kunne også været noget i stil med nogle specielle produkter til en speciel pris som kun kunne købes hvis man gik ind på sitet via en speciel URL.

Andre forslag?

Med venlig hilsen

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Skrevet kl. 20:01

Hej Kim

Dato: 11/6/2005 7:47:58 PM Forfatter: Kim N
100k lyder nu som temmelig mange penge for 4 m2..... Den løsning jeg refererede til er på ca. 130 m2.
Ja, det var en lidt anden sag, men jo det syntes vi også ja.

Dat 11/6/2005 7:47:58 PM Forfatter: Kim N
Jeg må indrømme at jeg svarede på dit indkæg fordi jeg havde lidt viden om en specifik shop-in-shop løsning, og ikke fordi jeg er ekspert på området. Desværre :-)
Æv, men én erfaring er bedre end mine helt manglende erfaringer. Så jeg lytter gerne på dine erfaringer :)

Dat 11/6/2005 7:47:58 PM Forfatter: Kim N
M.h.t. 30k for et logo. Det MÅ kunne gøres billigere.........
Ja, det vil jeg også mene. Det kan godt være jeg ikke ved hvad prisen er for en shop-in-shop, men et logo til 30k, det syntes jeg er dyrt!

Med venlig hilsen

Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 20:02
Hej igen,

Ja, det er en mulighed. Jeg tror så blot du skal kalkulere med differentieret provision alt efter om varen afhentes i den fysiske butik eller ej. Hvis butikken både skal yde forudgående rådgivning, lagerføre og udlevere varen samt derefter yde eftersalgsrådgivning, skal der nok en større pose penge til end hvis de blot har givet rådgivning inden købet.

Mvh

Claus Holm

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)