Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når en holdning til SKAT bliver en boomerang

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Når folk, jeg ikke kender, hører hvad jeg laver, opfatter de det ofte som en anledning til at ”berige” mig med deres uforbeholdne opfattelse af det danske skattetryk i almindelighed og SKAT i særdeleshed.

Jeg har en lille historie, jeg godt kunne tænke mig at dele med jer.

Den her mand havde netop fundet ud af, at hans vandafledningsafgift ville stige markant. Det fik ham til at give udtryk for, at han fandt SKAT grådigt, perfidt og ulækkert og at SKATs medarbejdere i enhver henseende er dybt amoralske, fordi de ”fattigrøve” er misundelige på folk med en høj indtægt og bare vil brandbeskatte disse.

Jeg havde to muligheder. At minde mig selv om at tanker er toldfrie (jeg tjekker hver gang der udkommer en ny toldtarif) og gå min vej eller lige komme med et par bemærkninger først. Jeg valgte det sidste.

For det første kunne jeg fortælle ham, at Danmark er et demokrati = vi bor (heldigvis) ikke i Nordkorea. Danske embedsmænd administrerer de love, vores politikere vedtager. Det er ikke SKAT som vedtager og fastsætter skatter og afgifter – det er Folketinget.

Dernæst kunne jeg fortælle ham, at vandafledningsafgiften slet ikke er en statslig afgift. Vandafledningsafgiften er et kommunalt gebyr for at anvende det kommunale kloaksystem – herunder for at få renset spildevandet.

Helt grøn i hovedet blev han, da jeg kunne gøre opmærksom på, at den kraftige forøgelse af vandafledningsafgiften var besluttet med stemmer fra det liberale flertal i byrådet – de forøgede indtægter skulle finansiere kloaksystemet i en ret stor ny erhvervsudstykning.

- og så var det, at jeg vendte ryggen til og fandt et lidt mere inspirerende selskab.

Morale – kritik er godt, men det er vigtigt lige at sætte sig ind i tingene først.

Vh
Lars

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 11:33

Det lyder som om du har haft nogle hyggelige julefrokoster i år ;-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:12

Lars Gosvig:
Når folk, jeg ikke kender, hører hvad jeg laver, opfatter de det ofte som en anledning til at ”berige” mig med deres uforbeholdne opfattelse af det danske skattetryk i almindelighed og SKAT i særdeleshed

Den kender jeg.

Jeg kom udenom ved at sige, at jeg var "bogholder". Det var der sjældent nogen som fandt interessant!

/Henrik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)