Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Acontoløn og ændring af egenkapital.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Dec 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop oprette konto hos Danløn men har endnu ikke modtaget PBS aftale.

Situationen er så den at jeg på mandag skal ud og rejse og kommer først hjem den 3. januar. Jeg kan derfor ikke nå at lave løn før næste år. Men lønperioden er 17/11-31/12 i år. Kan jeg så betale lønnen (inkl skat osv.) aconto fra selskabet til mig privat nu, og så lave lønen efter nytår?

Mit andet spørgsmål er ang. ændring af egnekapitalen i selskabet. Jeg skal ændre denne fra 125k til 80k. Skal dette gøres i forbindelse med godkendelsen af årsregnskabet eller kan jeg igang sætte ændringen med det samme, og i så fald, kan jeg selv gøre dette uden at skulle afholde genneralforsamling med min revisor?

Kan jeg evt. lave et notat om at direktionen (mig selv) har vedtaget ændring af egenkapitalen pr. 16/12 2010, også registrere ændringen på webreg?

Håber at kunne afklare dette hurtigt da jeg som sagt rejser mandag :)

Tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:42
Tilmeldt 7. Dec 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:51

Tak. Men kan jeg selv afholde en genneralforsamling og vedtage nedsættelsen? Altså kan jeg lave et notat hvor jeg skriver at det er besluttet at sænke kapitalen pr. dags dato og så derefter registrere det på webreg - og så gennemføre sænkningen om 3 måneder. Eller SKAL jeg ha' min revisor indover?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)