Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mærkelige data fra Adwords og Analytics

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Jeg har shoppen e-Gear.dk, som er helt ny, og har selvfølgelig sat den op med analytics og adwordssporing.
Jeg startede med nogen kampagner på adwords, som ikke gav nogen ordre. Så dem satte jeg på pause for et par dage siden.
Nu har jeg så sat nogen nye kampagner op idag og fulgt med i hvordan de performede.
Jeg har modtaget 2 ordre idag.
Iflg. analytics, så kom den første ordre ind via adwords, fra en af de kampagner som er sat på pause. Der er rent faktisk kommet 5-6 besøgende fra de kampagner og søgeord som er sat på pause. Jeg har selvfølgelig tjekket om de stadig står på pause og sat tidsintervallet til idag. Hvordan kan dette lade sig gøre??

Den anden ordre er hverken registreret i adwords eller analytics.
Hvad går der galt for min side?? :)

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg kan godt forstå du er forvirret, for det er ikke helt så ligetil.

Kort fortalt er forklaringen at hvis en bruger først besøger dit site via din AdWords annonce, og derefter går direkte ind på dit site, så begge besøg have trafikkilden stående som AdWords.

Du kan se at CPC til de "ekstra" besøg står til 0 kr. i fanebladet klik under AdWords.

Hvis du vil fordybe dig lidt mere i hvordan Google Analytics rent faktisk arbejder med trafikkilderne (en ting meget få ved), så har jeg skrevet et blogindlæg om det. Faktisk skrev jeg tre om trafikkilder, men dette handler om netop denne sag: Trafikkilder i Google Analytics

Happy analyzing :o)

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)