Jeg har stor gavn af Amino og jeg tænker, at jeg på meget beskeden form, vil give lidt den anden vej. Nemlig en beskrivelse af en lille personlig successhistorie, som måske kan give andre nogle ideer. Jeg driver et hobby website ved navn myrating. Websitet giver mulighed for at anmelde alt fra film og musik til øl, svømmerhaller, restauranter, you name it. Kun fantasien sætter grænsen. Anyway for et godt stykke tid siden syntes jeg selv, at sitet var "færdigt". Helt færdig bliver man nok aldrig, men jeg synes at kvaliteten var god nok til, at brugere ville få en værdi ud af at lande der. Den eneste mangel, var et nyt design, som jeg har udskudt gang på gang. Jeg er ikke den store design guru selv, så mit håb har hele tiden været, at en venlig sjæl ville tilbyde sin hjælp. Gratis arbejdskraft hænger dog desværre ikke på træerne og det blev klart for mig, at jeg nok skulle købe mig til et design. Jeg startede her på Amino med at oprette en opgave i Amino Freelancer, men syntes ikke rigtigt, at der kom nogle super gode bud. Dette er ikke en kritik af Amino Freelancer, men nok derimod min mangelfulde beskrivelse af opgaven. Tip nummer 1: Beskriv dit design projekt meget detaljeret. Du har selv en masse viden og forventninger, det har designerne ikke. En kollega nævnte en dag sitet 99designs.com for mig. Konceptet er simpelt: du poster en design opgave og en række designere uploader nogle hurtige design skitser. Efter en uge eller to, vælger du et af de uploadede designs eller trækker opgaven tilbage. Det vil sige at du får en række forslag til et design, uden rent faktisk at skulle betale for det (medmindre du vælger at købe et af forslagene). Dette lød næsten for godt til at være sandt. Jeg besluttede mig for at prøve det og efter to uger, stod jeg med ca. 30 design forslag. Jeg valgte det design, som jeg syntes bedst om. Tip nummer 2: Vær meget aktiv med at give feedback til designere. Det giver en masse ekstra designs. Bemærk at du betaler pr. side du skal have designet. Jeg valgte at få min mest centrale side designet og så håbe på, at jeg selv ville kunne konvertere designet til de øvrige sider. Nu stod jeg med en Photoshop fil i hånden. Igen slog mine design evner ikke til at konvertere dette til noget pænt html, så jeg begyndte at se mig omkring efter nogen som kunne hjælpe med det. Der findes en række udenlandske firmaer, der konverterer photoshop til html, men jeg havde hørt meget godt om danske css-outlet.dk. Jeg besluttede mig derfor for at betale lidt ekstra, for at få en dansk leverandør. Dette har jeg ikke fortrudt. css-outlet var utrolig forståelige og implementerede endda på eget initiativ noget af det JavaScript som skulle være på siden. Tip nummer 3: Brug et konverteringsfirma. De skriver SEO optimeret html, html der virker i alle browsere osv. Det færdige resultat var en html fil med tilhørende css, javascript og billeder. Jeg kastede mig nu over at få det nye design ind på mit website. En lidt større opgave, da jeg havde sparret godt og grundigt ved kun af få designet en enkelt side. Men html'en fra css-outlet var faktisk utrolig overskuelig og de fleste komponenter kunne genbruges. Jeg håber at jeg har givet nogle af jer i samme båd som mig, lidt inspiration til hvordan man for ganske få penge, kan outsource lidt af design arbejdet. |
Jeg vil gerne dele en lang og spændende rejse med jer
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)