Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TV-reklamen effekt

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har i januar måned kørt en reklamekampagne i TVmidtvest og TVnord.

Kampagnen har kostet ca. 50 kilo + produktion af spot, hvilket er en meget lav pris.

Spottet er 8 sek. langt og har ét kort budskab: "Du behøver ikke have hest for at bo på landet - men du får plads til den" og så webadressen.

Det vil sige, at den er målrettet folk, som har en romantisk drøm om at have den plads og frihed, som det giver at bo på landet. Dette gælder i følge undersøgelser ca. 10% af bybefolkningen.

Kampagnen har givet ca. 1000 unikke besøgende - jeg har altså givet 50 kr. pr. besøgende.

De har hver gennemsnitligt set 13,5 sider, hvilket signalerer, at i hvert fald nogle af dem har været interesserede.

53 af dem har klikket på en 1200 kr''s annonce, hvilket altså har kostet annoncøren  ca. 22 kr. pr. klik.

100 har klikket på adsense-reklamer, som kun findes på forsiden.

ca. 200 har klikket på de andre forsidereklamer.

Der er ikke gjort noget videre SEO-arbejde på siden, så stort set alle klikkene kommer fra TV-reklamen.

Siden skal ikke sælge noget, og den er finansieret af fondsmidler. Til foråret har vi planlagt et større PR-stunt omkring siden - det bliver spændende at holde pris og effekt af PR-stunt og TV-reklame op mod hinanden.

I hører nærmere.

mvh Hans

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:19
Dit eksperiment understreger jo meget godt, at kontaktprisen på TV er meget højere end ved de fleste former for online markedsføring :)
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 19:51
Fedt du deler lidt med aminoerne!

Glæder mig til at se resultatet.

Som Demib nævner, så er online markedsføring vejen frem:-)

Det kunne være spændende at se tvreklamer, event/pr og online markedsføring oppe mod hinanden. I og med, det er et online projekt, ville jeg smide mine penge efter sidstnævnte! Spændende bliver det.

Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 20:42
Hej Hans

Det lyder rigtig interessant, men kan du ikke løfte sløret for, hvilken hjemmeside det drejer sig om?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:23
Dato: 01-02-2007 20:42:28 Forfatter: Rikke Larsen - Essenteq.dk
 kan du ikke løfte sløret for, hvilken hjemmeside det drejer sig om?

Joh - det er bare ikke så relevant for trådens budskab, som Mikkel jo med sit skarpe tastatur allerede har skåret helt ind til benet.

Siden hedder www.herud.dk og filmen kan ses her

Hvis man gider vente på alle de 4 MB.

mvh Hans

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 00:27
Har lige set den, ganske kort spot, men min første tanke var, hvem ejer www.herude.dk?

De ligger jo navnemæssigt tæt på hinanden og herude, ville vel i bund og grund være mere mundret?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)