Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Excel

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Chiang Mai
Tilmeldt 12. Dec 09
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg sidder med et lille problem. Jeg har en liste med flere tusinde vare, og hver måned kommer min leverandør med en ny og opdateret liste, men de gør ikke opmærksom på hvad de har ændret i listen, hvilket betyder jeg skal kigge 6.000 varenumrer igennem for at se hvad jeg skal ændre på webshoppen.

Er der nogen der kender et værktøj eller en metode i Excel hvor jeg kan sammenligne content, så jeg kan holde den gamle og den nye liste op imod hinanden, hvor excel så fortæller mig hvor på listerne der er dobbelt content, og ekspempelvis highlighter alt dobbelt content, så jeg nemt kan finde de nye varenumrer.

Jeg håber der er nogen der har nogle gode ideer og løsningsforslag til ovenstående.

Mvh.

Mikkel

Fra Dyssegård
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 21:21

Hej Mikkel

der er mange løsninger på din udfordring. En meget enkelt og lavpraktisk kunne være:

konverter gammel og ny excel fil til noget text baseret, eks. .csv fil.

åbn begge filer i en text editor der kan lave sammenligning. Mener den gratis editor, Notepad++ kan dette.

Når du sammenligner de to filer får du vist forskelle linie for linie.... rimeligt enkelt og hurtigt at løse.

Der kan naturligvis laves langt smartere løsninger med "Lookup" i excel, eller måske en database ind over... men der kræver en del mere.

Håber det kan bringe dig videre.

/almulimann

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 21:31

Hejsa,

Jeg bruger ofte værktøjet "Diff" fra Subversion til dette.
Det er kun et par dage siden at jeg sidst eksporterede et Excel dokument til CSV og fandt frem til at linje 625 var ændret i den ene version, med Diff ;-)

Man kan selvfølgelig også få programmeret en lille smart side til det, det ville jeg gøre hvis det er meget væsentligt med den liste.
 - Hvis du er ude i sådan noget, er du velkommen til at sende mig en mail så kan jeg hjælpe dig med at føre det ud i livet ;-)

Mvh

Sune

Fra Hvidovre
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:34
Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 21:37

Hej Mikkel

Her er en vejledning til at gøre det med filter funktionen i Excel:

http://office.microsoft.com/da-dk/excel-help/filtrere-unikke-vaerdier-eller-fjerne-dublerede-vaerdier-HP010073943.aspx

Venlig Hilsen

Allan

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 12. Dec 09
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 08:39

Jeg takker mange gange for alle jeres svar, de har været meget nyttige:)

Jeg vil prøve de forskellige løsninger af i løbet af idag, og jeg er sikker på jeg finder en løsning der passer mig:D

MAnge tak.

God jul:)

Tilmeldt 23. Apr 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:53

Hej aminoer,

Det er lige præcis sådan et problem jeg også har. Kan i evt. fortælle mig hvordan det der program Diff doc virker?

Med venlig hilsen
Danny

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 15:06

VBA-kode kunne sandsynligvis løse problemet.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)