Hej alle Jeg har en rigtig, rigtig go ide som jeg har tænkt over nogen år efterhånden og den er selvfølgelig bare blevet bedre og bedre. Men i alle de her år jeg har haft ideen har jeg egentlig tænkt på hvem der skulle købe den af mig. Og jeg ved lige hvem :-) Men hvordan bære jeg mig ordenlig ad? Det skal lige siges at det firma jeg tænker skal købe ideen er meget stort (dog stadig dansk) men er der nogen bestemte personer man skal tale med eller skal man se om man kan komme i kontakt med indehaveren eller hvad gør jeg der? Og undskyld hvis det måske er et dumt spørgsmål, men jeg ville jo bare lige høre jeres bud! |
Ikke for at pille luften ud af din ballon, men generelt set så er en ide lige omkring 0 kr værd. :-) Der skabes 1000'vis af idéer hver dag. Dem der får penge for dem er dem der realisere deres idé, enten i samarbejde med en virksomhed eller selv stifter deres egen virksomhed.
Stort set ingen sælger bare deres idé til en virksomhed og tjener meget mere end en flaske rødvin på den. Årsagen er at det sjældent er dt at få idéen der er udfordringen, det er det at føre den ud i livet og bevise at den holder.
Men det er klar at kan du bevise 100% faktuelt at en specifik virksomhed kan tjene/spare x kroner ved at implementere din idé så kan du være heldig hvis du har snakketøjet i orden at få dem til at give dig lidt %'er af fortjenesten/besparelsen, eller måske endda et fint lille job til at implementere idéen i virksomheden, men forvent ikke at de siger tak, du får en pose penge og så kan du smutte videre. :-)