Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Boligadvokat søges !!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa

Herinde på Amino.dk er der så mange kloge folk - så nu søger jeg hjælp - dog privat - til at få styr på en udlejer.

Problemet ligger i at han ikke aflevere vandafregnings dokumenter til tiden og skriver at det er grundlag for opsigelsen af lejekontrakten

Hvor finder jeg de rigtig paragraffer således jeg kan smide dem i hovedet af udlejeren ? 

Kenn Bo 

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:41

Hos Ageras kan du få 3 super gode og helt uforpligtende tilbud på bl.a revisor, klik her! 

Fra København
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 21:23

Hej Kenn Bo,

Jeg vil meget gerne hjælpe. Er der tale om leje af bolig eller leje af erhverv? Dette er afgørende for om du skal lede i lejeloven eller erhvervslejeloven.

Umiddelbart har jeg svært ved at se sammenhængen mellem at han ikke har fremsendt vandregnskab til tiden (som jeg forstår dig) men omvendt mener, at der er grundlag for opsigelse af lejekontrakten, så derfor kan jeg heller ikke give dig konkrete bestemmelser at lede i.

Hvis du giver mig lidt flere oplysninger bør vi dog nok kunne finde frem til det sammen.

Mange hilsner

Pernille Ørskov, advokat

www.lundelmersandager.dk

Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 21:32

Hej Pernille 

Han har ikke sendt nogen som helst regnskab over vandforbruget - og pludselig kommer han med nogle kragetæer han skriver på et stykke papir som siger at der mangler 3500 kr men det dækker perioden fra okt 2007 og til i dag ! Og hvis ikke det indbetales inden den 1-1-2011 er jeg opsagt. 

Det er privat leje mål ! 

Så vidt jeg kan finde i lejeloven så skal han fremsende dokumentation for regnskabet senset 3 mdr efter han har modtaget det fra leverandøren ! Er det ikke korrekt ? Og hvis han IKKE gør så kan han intet kræve ! 

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 21:50

Hej igen,

På baggrund af det du skriver, er jeg helt enig. Han skal kunne dokumentere at have udarbejdet regnskaber og at have fremsendt dem til dig inden fristerne i lejeloven.

Så stå fast og bestrid en eventuel ophævelse af lejemålet fra hans side. Og hvis han fortsat holder fast må du endelig tage fat i mig igen, så må vi se om et kontant formuleret brev på advokatbrevpapir ikke vil kunne få ham på andre tanker ;)

Mange hilsner

Pernille Ørskov, advokat

www.lundelmersandager.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)