Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide! Lan partys!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AminoFokez!

Mig og en ven har tænkt over at holde ''Lan arrangementer''. Vi har en hal vi kan leje til det, og flere muligheder. Vi har min ''far'' som kan sponsorere Netværk switch's og sådan :) - plus vi har mulighed for at få samarbejde med en lokal pizzamand! Vi har tænkt over længe at starte sådan noget op, men nu bliver det vidst :) Vi mangler et navn og ja andet :) Vi ville sige det koster antal penge at komme med? Hvad syntes i evt. ( i den pris skal der inkludere pizza, og fri internet ).

Vi er kun 14 begge to, men kan SAGTENS skaffe voksne til arrangementerne :) Der skal så også være regler for hvad man må når vi holder det.. 

Kan i finde et måske godt navn, og det ovenover?

 

- Mads & Lasse.

Fra Vejle
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 468
Fra  MBJ Trading Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

DLN..

Danish LAN NIGHT..

Bare et forslag! ;-)

Martin Jensen 
http://Startline.dk

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Sounds Great :D! Men hvad syntes du med prisen?

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mads

Jeg kommer ind på navn om lidt, men først...

Du snakker om, at I kan leje en hal mv. - skide go' start! Jeg tror dog, at det vigtigste er, at I starter i det små! Jeg hjælper selv til hos The Blast, som huser over 400 deltagere. Det er et KÆMPE arbejde som vi bruger stort set et helt år på at arrangere. Så pas på med at slå for stort brød op først. Hvilket fører mig til navnet..

Alt taget i betragtning (jeres alder mv.), så synes jeg det er fedt, at I vil prøve at starte noget op. Men hold det realistisk i første omgang. Prøv at få et samarbejde med jeres skole/lokale SSP/ungdomsklub, som kan hjælpe med det organisatoriske og tingene omkring eventet. Nu ved jeg ikke, hvor i bor, men hvis det fx. var Thy, så kald det for Thy LanParty. Eller hvis jeres skole har et fint navn, og I arrangerer det sammen med dem, så brug det... "Østerbro Lanparty" hvis skolen hedder Østerbro-skolen. Something like that... Jeg er personligt tilhænger af lokale navne :-) Hvis I ikke er så meget til det, så prøv med noget som betyder noget for jer, eller som er relevant ift. et LAN party. Det er jo JERES event :-)

Uanset hvad, så er det vigtigt at I har nogle gode samarbejdspartnere (fx. jeres skole eller ungdomsklub) og at I starter med et overskueligt arrangement - fx. 30 eller 50 deltagere. Når I har nogle gode samarbejdspartnere, kan disse helt sikkert også bidrage med forslag til navnet ;-)

Fra Vejle
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 468
Fra  MBJ Trading Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Også kan i jo evt kører tuneringer med præmier osv. når det bliver kendt! ;-)


Men prøv at tag et styk papir, og skriv alle jeres udgifter ned!
Så dividere i det ud på et ønsket antal medlemmer, også smider 10-20% oveni som fortjeneste..
Også der er prisen..

Martin Jensen 
http://Startline.dk

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ikke være en party killer, men 80% af de ting i skal have til at lykkedes kræver en myndig person.
Jeg har selv været til LAN parties siden 1987 (Gulp! Jeg er gammel) og tager faktisk stadig ud en gang imellem. Har selv hjulpet til og vil mene jeg har en god indsigt i dette.

Afhængigt af hvor mange der skal være plads til, så skal i nok regne med at finde sponsorer til bl.a. præmier og i skal sikre jer at entré er høj nok til at dække alle udgifter.

Mht. markedsføring skal i gøre jer gode venner med de førende esports websites i lille DK (deriblandt os -> www.n0glespiller.dk), bruge IRC og samtlige medie kanaler som "de unge" mennesker bruger idag.

Synes sgu' det er vildt i vil det her!
I kan evt. skrive PM hvis i har spørgsmål, jeg både kan og vil godt hjælpe jer lidt igang. 

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode svar :D! Men Kaare og hvis i andre er dejligt hjælpsomme! Så kontakt mig lige på min email: mads1805@hotmail.com  så jeg kan få lidt mere ud af det :D

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I forlængelse af det Kaare siger... Er det netop derfor jeg skriver, at jeg synes, at I skal starte småt. Det vokser hurtigt folk over hovedet, og det bliver bestemt ikke lettere af, at I ikke er myndige. 

Start med at holde et lille LAN i samarbejde med skole/SSP/ungdomsklub med plads til 30-50 småek 60 deltagere (jeres venner, klassekammerarter fra skolen og de omkringliggende skoler mv). Prøv at få den lokale EDB forretning til at sponsorere lidt mus/tastatur/spil til præmier, og afhold det som et hygge-lan, i stedet for et stort et med pengepræmier og alt det fis... Det er et meget, meget stort projekt. Og jeg betvivler på ingen måde jeres evner. Min erfaring siger mig bare, at man skal starte i det små, få sig noget erfaring om hvordan sådan et event hænger sammen, og så langsomt vokse det større og større fra event til event. 

Og det er endvidere i forlængelse af ovenstående, at jeg synes et lokalt navn ville passe jeres event bedst. 

Men det er selvfølgelig bare min mening :-)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var selv med til at organisere The Party gennem en årrække og det var da skideskægt, hårdt arbejde og en masse sjove oplevelser. Det var helt tamt da vi havde holdt det for sidste gang, for nu var man lige vant til at man smuttede til Messecenter Aars d. 25. december og kom hjem igen d. 30. december og sov indtil engang ud på eftermiddagen d. 31. december. Det var helt underligt at lave "ingenting" i juleferien igen. Smile Mange af de folk der var med til at lave det dengang snakker så stadigvæk sammen, så som netværk er var det meget stærkt, selvom det snart er 10 år siden det blev holdt for sidste gang.

Jeg tror personligt at tiden er løbet fra de helt store netparties herhjemme, The Party havde omkring 4000 gæster de par dage det kørte mellem jul og nytår da det gik højest, men nu om dage tror jeg ikke det er muligt at samle så mange folk sammen.

Dengang var en 34 Mbit internetforbindelse et trækplaster i sig selv, de labre demo-konkurrencer og naturligvis de folk der kom der for at spille computer og lave andre ting over et netværk.

Nu om dage sidder mange jo trods alt med en hurtigere linje hjemme, spiller og snakker live med folk over nettet, så behovet for de helt store parties er nok uddøde herhjemme.

Men derfor tror jeg sagtens, som min navnebror er inde på oven, at det er muligt at stable nogle mindre arrangementer på benene, og så se om det kan vokse stille og roligt.

Men forvent at det er noget I laver for jeres blå øjnes skyld og ikke fordi I skal tjene penge på det, for det vil blive meget meget svært.

Men hvis I har mod på en hyggelig hobby, så start som tidligere nævnt i tråden med et lille arrangement, så kan I altid se om i kan vokse til noget større.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Holbæk
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 95
Fra  Mørkøv Casino Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er ikke så tosset - har selv gået og syslet lidt med den tanke. Men er helt enig I at starte i det små, idet der er så mange forskellige ting der spiller ind. Ting som kun kan finpudses undervejs.

Hvordan vil i forholde jer til el, kiosk osv?

Holder I det som forening?

Er lidt nysgerrig mht. til økonomien i sådan et projekt, så hvis du har lyst til at udveksle tanker og ideer er du velkommen til at sende mig en mail.

 

mail: lassevegas [@] gmail.com

mvh

Lasse

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)