Jeg var selv med til at organisere The Party gennem en årrække og det var da skideskægt, hårdt arbejde og en masse sjove oplevelser. Det var helt tamt da vi havde holdt det for sidste gang, for nu var man lige vant til at man smuttede til Messecenter Aars d. 25. december og kom hjem igen d. 30. december og sov indtil engang ud på eftermiddagen d. 31. december. Det var helt underligt at lave "ingenting" i juleferien igen.
Mange af de folk der var med til at lave det dengang snakker så stadigvæk sammen, så som netværk er var det meget stærkt, selvom det snart er 10 år siden det blev holdt for sidste gang.
Jeg tror personligt at tiden er løbet fra de helt store netparties herhjemme, The Party havde omkring 4000 gæster de par dage det kørte mellem jul og nytår da det gik højest, men nu om dage tror jeg ikke det er muligt at samle så mange folk sammen.
Dengang var en 34 Mbit internetforbindelse et trækplaster i sig selv, de labre demo-konkurrencer og naturligvis de folk der kom der for at spille computer og lave andre ting over et netværk.
Nu om dage sidder mange jo trods alt med en hurtigere linje hjemme, spiller og snakker live med folk over nettet, så behovet for de helt store parties er nok uddøde herhjemme.
Men derfor tror jeg sagtens, som min navnebror er inde på oven, at det er muligt at stable nogle mindre arrangementer på benene, og så se om det kan vokse stille og roligt.
Men forvent at det er noget I laver for jeres blå øjnes skyld og ikke fordi I skal tjene penge på det, for det vil blive meget meget svært.
Men hvis I har mod på en hyggelig hobby, så start som tidligere nævnt i tråden med et lille arrangement, så kan I altid se om i kan vokse til noget større.