Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investorer til 3D animationsfilm

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Har vi nogen som er inde i filmbranchen herinde?

Kunne godt tænke mig at få lidt input om hvad man skal tilbyde investorer til en 3D animationsfilm, når det tager ca. 18-24 måneder at producere sådan en. Hvad vil være et attraktivt tilbud som producer at give sine potentielle investorer, foruden at tilbyde product placement/skjulte reklamer? Jeg er ikke interesseret i at sælge ejerskab af produktionen, men aftale et fast afkast.

Fra Invalesco
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:07

Når man taler om investering i den slags er investor afkast normalt forbundet direkte med salgstal på denne ene film og ikke alle film dit firma laver i fremtiden. Investor kan evt også få rettigheder på merchandise og product placement etc som bonus.

Som investor ville jeg personligt sikre mig de samme rettigheder på evt efterfølgere da deres succes vil være knyttet til den første film og min investering.

Hvis dette er din/jeres første film er det dog ikke sikkert at sådan en aftale er nok, og du er måske nød til at smide lidt ejerskab af produktionsfirmaet på toppen.

Spørgsmål der evt kan bruges til at give et mere præcist svar.

Ligger der et storybord/manuskrift som man kan læse igennem?

Har i lavet en trailer som kan sælge filmen til investor?

Har du/i lavet film før?

Har i kontakter til de salgskanaler der er nødvendig for at få filmen enten i biografen eller på tv og efterfølgende på dvd?

Er det noget du selv laver, og hvis nej hvor mange er i?

Hvad er omkostningerne på produktion og hvad dækker dette beløb?

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 15:14

Invalesco:

Når man taler om investering i den slags er investor afkast normalt forbundet direkte med salgstal på denne ene film og ikke alle film dit firma laver i fremtiden. Investor kan evt også få rettigheder på merchandise og product placement etc som bonus.

Som investor ville jeg personligt sikre mig de samme rettigheder på evt efterfølgere da deres succes vil være knyttet til den første film og min investering.

Hvis dette er din/jeres første film er det dog ikke sikkert at sådan en aftale er nok, og du er måske nød til at smide lidt ejerskab af produktionsfirmaet på toppen.

Spørgsmål der evt kan bruges til at give et mere præcist svar.

Ligger der et storybord/manuskrift som man kan læse igennem?

Har i lavet en trailer som kan sælge filmen til investor?

Har du/i lavet film før?

Har i kontakter til de salgskanaler der er nødvendig for at få filmen enten i biografen eller på tv og efterfølgende på dvd?

Er det noget du selv laver, og hvis nej hvor mange er i?

Hvad er omkostningerne på produktion og hvad dækker dette beløb?

Svar til spørgsmål;

Ja, der er udarbejdet storyboard, men det komplette manuskript er først færdig til februar.

Nej, trailer laves ikke på forhånd. Der tager man klip fra det færdige materiale eller råoptagelserne. Og på animationsfilm er der ikke noget der hedder råoptagelser.

Ja, vi har erfaring indenfor TV-produktion og kortfilm, men ikke fuld længde spillefilm til international udgivelse. Vores partnere er dog eksperter indenfor produktion af animationsfilm. Det er i stil med Pixar Studios som står bag Toy Story, Cars og Find Nemo.

Kontakterne har vi ja. Nordisk Film og Dicentia.

Budgettet er på 7,6-8 mio. Det dækker hele projektet. Yderligere oplysninger bliver ikke offentliggjort.

Tilmeldt 4. May 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 06:51

Jeg kender en del til filmbranchen, selvom Jeg selv har været i en 'skyggeside' af den...

Først og fremmest snakker du om mange penge i forhold til hvad en danskproduceret film normalt koster at producere. Jeg tvivler på, at nogen vil betale SÅ meget for en danskproduceret film med mindre du allerede har et stort navn og har lavet rigtigt mange blockbustersuccesser i forvejen.

Du skriver om 'Productplacement' - husk at læse lovgivningen på området; de er meget snørklede og besværlige!
  'Skjult reklame' er decideret ulovligt...

Du kan evt. prøve at kontakte det Danske FilmInstitut, som bl.a. kan hjælpe med financiering og kender de rette mennesker i dén branche...

Mvh
  Roland 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)