Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overenskomst med HK - Tvang ?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Man kan da altid prøve at tage en t-shirt med hammer og segl på til mødet med HK og se om de hjælper ;-)

Dbh Martin
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 09:22
Dato: 01-02-2007 23:42:00
Forfatter: MLA
Hej

Vi kontaktede faktisk HK for at sælge nogle af vores produkter. De viste en vis interesse, men indkøberen hos HK fandt ud af at vi ikke havde nogen overenskomst med dem, og sagde at de ikke kunne handle med os før vi havde overenskomst med dem. 3 uger efter fik jeg så brev om et krav om en overenskomst.

Jeg siger tak for jeres gode råd og jeg vil under ingen omstændigheder bøje mig for et eventuelt pres fra HK

Et måske lidt tosset spørgsmål, men må man overhovedet det? Altså det er klart at HK ikke kan kræve en skid og deres eksistens grundlag syntes jeg efterhånden er ved at være fjernet (af dem selv) - men må de godt afvise at handle med virksomeheder af den grund? eller det bestemmer man måske selv :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:44
> eller det bestemmer man måske selv :)

Ja da. Bestemt! Havde du forestillet dig, at man kunne tvinge HK, og således alle andre virksomheder (inkl. sin egen) til at handle med bestemte leverandører. Nej tak. jeg vil sgu selv bestemme hvem min virksomhed handler med :)
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 09:47
Nej naturligvis ikke, men i mine øjne er HK ved at være mere en politisk organisation end en fagforening og derfor tænkte jeg at der måske var nogle regler om den slags.

Det er nu også ligemeget, det er nok mest mig der er styret lidt af min afsky overfor HK (og især SID de pampere) og ville lige se om der var noget man kunne prikke til

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)