Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - Mit billede skal kunne åbnes i Photo Shop

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Inden der bliver snak om at få taget billederne helt om, synes jeg da lige du skal få tjekket kvaliteten på et af billederne ..

Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 14:22

Cat2009:

Hvis Picasa giver et dårligt resultat går det ikke. Jeg har kun 6 billeder i bogen og de skal helst være skarpe.

Hej igen

Picasa giver ikke dårligere resultater end andre programmer. Det er det du forsøger at gøre, som kan give dårlige resultater. Du prøver at opfinde punkter der ikke er der ved at opskalere og det kan give resultater der ikke er så gode.

Jeg synes du skal prøve at opskalere (gerne med picasa) og se, hvordan det tager sig ud, så må du tage den derfra.

Mvh. Jens

Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:31

Godt, det prøver jeg som det første!

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 15:02

Cat2009:

Tak Martin, det var jo ikke lige det jeg ville høre da det bliver meget svært at tage billederne om. (Til en anden gang; hvordan tager man billeder i 300 dpi med et almindeligt digitalt kamera?)

/Charlotte

Det bedste raad naar du skal tage billeder til print er bare at tage dem med saa mange pixels som overhoved muligt. Det er nemt at lave billeder mindre, men umuligt at lave dem stoerer.

Men hvor mange pixels du skal bruge, afhaenger af hvor stort det du skal have printed er, men som eksempel kan jeg sige at hvis du skal printe A4 med 300 dpi, saa skal du have et billed som er 2490 x 3390 pixels. (Svarende til 8.5 Mega pixels).

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:56

Jeg har prøvet at opskallere i Picasa via export og det er jo ret nemt. Mit billede er 3037 x 2123 pixels og i 300 dpi (lavet via Irfanview), men grafikeren siger at billedet ikke kan åbnes i Photo Shop, det er dét som er hele problemet.

Der er vel ikke én derude, som også vil gøre et forsøg med et af billederne i Photo Shop og som måske kan fortælle mig hvad der er galt?

Kunne det være fordi jeg har sendt alle 6 billeder via e-mail? De er ikke pakket sammen, som tidligere blev foreslået jeg skulle (måske det ville hjælpe?)

Hilsen Charlotte

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 18:14

Cat2009:

Jeg har prøvet at opskallere i Picasa via export og det er jo ret nemt. Mit billede er 3037 x 2123 pixels og i 300 dpi (lavet via Irfanview), men grafikeren siger at billedet ikke kan åbnes i Photo Shop, det er dét som er hele problemet.

Der er vel ikke én derude, som også vil gøre et forsøg med et af billederne i Photo Shop og som måske kan fortælle mig hvad der er galt?

Kunne det være fordi jeg har sendt alle 6 billeder via e-mail? De er ikke pakket sammen, som tidligere blev foreslået jeg skulle (måske det ville hjælpe?)

Hilsen Charlotte

Jeg syntes stadig bare du skal sende det oprindelige billed til ham, og saa sige at han skal skalere det for dig. Det burde give dig et bedre resultat. (Hvis han faktisk er grafiker).

Og skal billedet virkelig printes i fuld A4 stoerelse?

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 8. Feb 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:42

Hej Charlotte

Faldt lige over din tråd. Selvom den er lidt gammel og du sikkert er kommet videre, kan du bare sende mig et af billederne, så skal jeg da nok kigge på det gratis. Det tager ikke mere end 30 sek. at afgøre om billedet er godt nok til tryk eller ej og så opskallere det til 300 dpi.

Skriv lige i mailen, hvor store billederne skal være i cm. Hvis du ønsker at jeg skal kigge på det.

P.S. 72 dpi kan sagtens konverteres til 300 dpi, så længe billedet bare bliver tilsvarende mindre. Så der kan sagtens være mulighed for, at dine billeder kan bruges.

Hilsen Rasmus - rasmus@rbmdesign.dk

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 13:51

Martin T...> Det er ikke korrekt.

Du kan godt lave et billede i 72 dpi om til 300 dpi.

Som der skrives tidligere i tråden, vil dette dog betyde at billedet bliver mindre.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:54

Kan du selv åbne dem i Photoshop?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)