Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spiritus import

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har nu prøvet at sætte mig en del ind i importregler, punkafgifter osv osv.

Dog har jeg set mange skrive flere steder at man skal stille en sikkerhed på over 200.000 kroner inden man importerer spiritus.

Er der nogle der kan sende mig det link hvor i det står eller lignende, for kan ikke finde det?!

Jeg kan godt se at man skal stille sikkerhed eller forudbetale punkafgiften osv men intet om de knap 200.000 jeg har set skrevet en del steder??

Det er noget med at man enten kan blive registreret som oplagshaver eller varemodtager, nogle der ved noget om dette?

Er der en/flere kan be/afkræfte hvad der er sandt og ikke sandt?

På forhånd tak

Mvh Nikolaj

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj

Det er, indrømmet, ikke meget jeg har beskæftiget mig med spiritusafgift, men lidt ved jeg.

Start her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=111249&vId=203357&i=103&action=open#i111249

Forskellen er, at en varemodtager betaler afgift af alle de varer der modtages i afgiftsfri stand en gang om måneden. Det vil sige, at der er betalt afgift af de varer, der ligger på lageret (medmindre de er modtaget siden sidste angivelse).

Oplagshavere (og det er der, du eventuelt skal stille sikkerhed), betaler afgift når varerne fraføres lageret til en ikke registreret. Det vil sige at varerne ligger på lageret i afgiftsfri stand og der kan sælges afgiftsfrit til andre virksomheder, der også er spiritusregistrerede.

Spiritusafgift er en såkaldt "harmoniseret afgift". Det vil sige den er underlagt visse fælles EU-regler om bl.a. særlige dokumenter ved transport mellem EU-landene. Generelt er ansvaret for svind, brækage og lign. pålagt virksomheden - dvs. at der skal betales afgift af varer der forsvinder, går i stykker osv. - der er dog visse muligheder for at undgå dette.

Vh
Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Huhu,

Når du har læst linket og er lidt klogre, synes  jeg du skal ringe til SKAT og få en snak med dem, de er super kompetente - de skal jo have dine penge ;-)

Jeg har selv fået hjælp vedr. te og chokolade for nogen tid siden, har det ikke ved hånden, men mener det hed noget med punktafgiftsdirektiv...

Som sagt, snak med SKAT, det er dem der administrerer sagerne

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)