Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af adwords + analytics til en wordpress blog, gclid fjernet fra url

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 59
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg har oprettet nogle adwords kampagner der linker til en wordpress blog, min adwords konto er linket sammen med analytics fordi jeg ønsker at kunne følge kliks fra adwords i analytics. Jeg har sat auto tagging af links til i adwords, så gclid id fra adwords klikene bliver sat på.

Problemet er bare at min wordpress blog laver en 301 redirect med det samme for at fjerne gclid id fra url'en, så analytics når aldrig at se det. 

Er der andre der bruger adwords til wordpress blogs? Og har I, i givet fald fået analytics til at vise data fra adwords?

Jeg har et lille ekstra spørgsmål med hensyn til SEO og gclid ider fra google adwords. Er google så smart den ikke indeksere dem, eller bør jeg sørge for at sortere dem fra i en robots.txt fil?

Med venlig hilsen

Søren Sieg Jensen - www.helpsoft.dk

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 22:07

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 07
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 22:19

Hej Morten,

Nej jeg har ikke prøvet det plugin, jeg har selv indsat analytics koden.

Jeg tror dog ikke det gør nogen forskel, da jeg kan se i server loggen at WP med det samme redirecter brugeren. Så siden når aldrig at loade med google adwords id'et i urlen.

Med venlig hilsen

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 22:31

Jeg kender mange, som bruger Analytics, AdWords og Wordpress uden at installere nogle specifikke plugins til at styre den problemstilling. 

Er du sikker på, at det ikke virker? 

Mvh. Andreas.. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 22:34

Søren Sieg Jensen:

Hej Morten,

Nej jeg har ikke prøvet det plugin, jeg har selv indsat analytics koden.

Jeg tror dog ikke det gør nogen forskel, da jeg kan se i server loggen at WP med det samme redirecter brugeren. Så siden når aldrig at loade med google adwords id'et i urlen.

Ok, det bare en ide, dette plugin kan ihvertfald håndere en normal sammenkøring med Adwords. Smile

Morten

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 07
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 22:34

Hej Andreas,

Ja jeg er helt sikker på det ikke virker. Alle søgninger dukker op i analytics som organiske søgninger, fordi wordpress fjerner gclid id'et og analytics tror derfor bare det er en normal søgning.

Har du et eksempel på en blog jeg kan se?

Med venlig hilsen

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 07
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 22:44

Jeg er skam også åbne over for alle ideer :)

Jeg har lige prøvet pluginet, og wordpress fjerner stadig ?gclid fra urlen når jeg klikker ind via adwords.

Med venlig hilsen

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 22:50

Hvad for en blog er det?

Sidder du og klikker på dine annoncer fra AdWords interfacet eller ude fra Google.dk? 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 07
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 23:08

Jeg har fundet problemet nu.

Jeg havde et plugin som hedder "permalink-redirect" det fjernede alle parameter fra url'en, så der kun var selve indlæggets adresse tilbage. Jeg har lavet et lille hotfix til pluginet, så det tillader gclid parameteren fra adwords. 

Jeg beklager jeg ikke havde tænkt over jeg havde dette plugin installeret.

Men hvad så med hensyn til SEO, bør jeg sørge for at sider der har ?gclid=xxxxx ikke bliver indekseret af google?

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)