Hej Unge Helte! Jeg har skrevet et par artikler omkring det at få et job når man er ung (studiejob, fritidsjob, efter-skole-job), og jeg kunne rigtig godt tænke mig at give mine råd og erfaringer videre, til folk der skal søge job. For noget tid siden, da jeg var kommet fra efterskole og havde svært ved at finde job, legede jeg med idéen omkring at starte en side som fx Jobindex og Jobzonen, bare for unge. Men så fandt jeg ud af at der var et par sider af den slags allerede, og det ikke så ud som om det var noget der blev benyttet aktivt af særlig mange arbejdsgivere. Samtidig fandt jeg også ud af at min interesse egentlig mere lå i at rådgive de unge mennesker der vaklende er på vej ud på arbejdsmarkedet. Da jeg så fik et super godt job som salgskonsulent/sælger på deltid i ComputerCity ved siden mit studie på HHX, og samtidig overvejede at starte firma op med noget helt andet, så lagde jeg hurtigt tanken fra mig igen. Men efter at en del venner har spurgt mig: ”Hvordan fanden lykkedes det dig at få sådan et fedt job, når du ikke er ældre?!” (og hertil skal det siges at jeg kun var 15 da jeg fik jobbet), så fik jeg lysten til at lave en kompleks "blog" omkring hvad man skal gøre når man søger job, hvordan man skriver et godt CV, hvorfor man ikke skal bede dem om at skrive til sin mail ”ninjawarrior973@dillermail.dk”, hvilket tøj der egentlig er passende at tage på til en jobsamtale, osv. Jeg er så heldig at Christian Johnsen her på Amino gerne vil lave en wordpress side til mig. Men her kommer problemet så: hvad skal siden hedde?? Jeg har siddet og kigget lidt på www.dandomain.dk for at se efter ledige domæner der lød godt, men jeg synes ligesom at alle domæner i den kategori er taget! Så hvis der er nogen der har et godt forslag til et navn der er enkelt, relevant og fængende, så vil jeg være meget taknemmelig! God aften! Med venlig hilsen Jonas Sthur |
Hej Jonas
Da jeg læste, at du blev ansat i Computer City blev jeg godt nok overrasket. Da jeg interessere mig utrolig meget for gadgets og elektronik, vil det være en drømme job i fritiden. Det vil derfor kunne hjælpe mig meget, hvis du lavede en blog, om hvordan man kan få fat i et fritidsjob.
Jeg har derfor fundet nogle gode ideer til domænenavne:
UngeJobs.dk
UngeJobTips.dk
Ungetips.dk
Jobsforunge.dk
Jobbloggen.dk
Tjek forresten gerne min hjemmeside, med nyheder om gadgets og elektronik - www.GadgetTjek.dk (Også en wordpress blog)