Jeg tror nu ikke de 900.000 ansatte i den offentlige sektor eller alle dem der bliver forsørget af samfundet eller dem der har anti patier imod iværksættere bliver særligt glade for at høre hvad LA foreslår. Og Pia har for den sags skyld heller ikke haft det nemt med hendes kontroversielle budskaber. Fakta er at i krisetider, bliver de partier som tør noget, belønnet. Dem der står med hænderne i lommen og siger " Øhhh, vi tør ikke rigtigt noget, fordi vi er bange for vælgerflugt " de bliver straffet. Så kan man synes om politikken som man vil. Men at det der den store dumme befolkning (igen ) , som holder os allesammen som gidsler, det simpelthen en for slap holdning. Så gør noget, ændr på noget og stop piveriet |
Martin :Han pointerede at det var for at give mulighed for skolerne og kommunerne til at de selv kunne gå ind og prioritere, og det er ikke ment' som en besparelse. Derimod så vil man nu kunne slå a+b klassen sammen i eksempelvis matematik, og trække begge lærere med ind. Da Matematik typisk er "selvstændigt" arbejde, hvor eleverne så får nogle opgaver, har man så mulighed for at lade de fagligt dygtige elever tonse' igennem på egen hånd, mens man kan støtte dem der har behov for det bedre, og mere effektivt.
Vi ved jo så også at kommunerne er klar over at de kan spare penge her, og derfor vil de højst sandsynligt gøre det på den måde. Og dette er kun indicier, så det tager jeg på egne skuldre. De er alligevel brede nok til at bære det
Men hvad så med når man har brug for hjælp, og der står 10 elever i kø foran en. En matematikopgave, blot for at bruge dit eget eksempel, kan jo i nogle tilfælde være ret komplicerede og dermed kræve en hel del hjælp.
Med udgangspunkt i den måde som du tolker reglen på, så tilgodeser det her de elever som er virkeligt dygtige til de enkelte fag, mens dem som er knap så dygtige, får det endnu sværere. Jeg er selv god til både sprog og matematik, men jeg forsøger at sætte mig ind i hvad de mere "svage" tænker og føler om det her..