Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

USA er på vej mod konkurs!

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror nu ikke de 900.000 ansatte i den offentlige sektor eller alle dem der bliver forsørget af samfundet eller dem der har anti patier imod iværksættere bliver særligt glade for at høre hvad LA foreslår.

Og Pia har for den sags skyld heller ikke haft det nemt med hendes kontroversielle budskaber.

Fakta er at i krisetider, bliver de partier som tør noget, belønnet. Dem der står med hænderne i lommen og siger " Øhhh, vi tør ikke rigtigt noget, fordi vi er bange for vælgerflugt " de bliver straffet.

Så kan man synes om politikken som man vil.

Men at det der den store dumme befolkning (igen ) , som holder os allesammen som gidsler, det simpelthen en for slap holdning. Så gør noget, ændr på noget og stop piveriet

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 19:56

Martin :

Han pointerede at det var for at give mulighed for skolerne og kommunerne til at de selv kunne gå ind og prioritere, og det er ikke ment' som en besparelse. Derimod så vil man nu kunne slå a+b klassen sammen i eksempelvis matematik, og trække begge lærere med ind. Da Matematik typisk er "selvstændigt" arbejde, hvor eleverne så får nogle opgaver, har man så mulighed for at lade de fagligt dygtige elever tonse' igennem på egen hånd, mens man kan støtte dem der har behov for det bedre, og mere effektivt.

Vi ved jo så også at kommunerne er klar over at de kan spare penge her, og derfor vil de højst sandsynligt gøre det på den måde. Og dette er kun indicier, så det tager jeg på egne skuldre. De er alligevel brede nok til at bære det Wink

Men hvad så med når man har brug for hjælp, og der står 10 elever i kø foran en. En matematikopgave, blot for at bruge dit eget eksempel, kan jo i nogle tilfælde være ret komplicerede og dermed kræve en hel del hjælp.

Med udgangspunkt i den måde som du tolker reglen på, så tilgodeser det her de elever som er virkeligt dygtige til de enkelte fag, mens dem som er knap så dygtige, får det endnu sværere. Jeg er selv god til både sprog og matematik, men jeg forsøger at sætte mig ind i hvad de mere "svage" tænker og føler om det her..

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 19:58

Jimi Hove:

Hvad fremtiden bringer, ja det ved ingen af os. At kalde LA for umodne, at de kun kan noget i medvind osv.. ja det lyder både umodent, og som stemmer fra et parti der ikke kan klare sig i modvind, og som nu skal finde den eneste syndebuk de ikke burde lede efter, nemlig LA.

Eller hvad ?

Nej det lyder faktisk som en udtaleles som kommer fra en som har forstået det politiske game.

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:59

Hamburg1991:
Nej det lyder faktisk som en udtaleles som kommer fra en som har forstået det politiske game.

Ja det viser meningsmålingerne tydeligt

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 20:02

Jimi Hove:

Hamburg1991:

Ja det viser meningsmålingerne tydeligt

Den der ikke vil høre må føle

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 20:02

Jamen jeg forstår udemærket godt hvad du mener, men er ikke enig i at det kun/fortrinsvist er de gode elever der bliver tilgodeset. 

Jeg er overbevist om at de fagligt dårligere stillede elever vil have bedre vilkår for at lære noget, i og med at de nu får dobbelt lærer bemanding. Ideelt set kan man dele eleverne op i 3 grupper, dem der har forstået opgaven og kan selv, dem der delvist har forstået opgaven, og dem der gerne vil gennemgå opgaven med en lærer. 

Hvis kommunerne misbruger lovændringen, som jeg dog også kan være bange for, så er det selvfølgelig en rigtig dårlig ide - men hvis de derimod forstår at udnytte den positivt er jeg sikker på det vil hjælpe rigtig meget på det faglige niveau.

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 20:05

Martin :

Jamen jeg forstår udemærket godt hvad du mener, men er ikke enig i at det kun/fortrinsvist er de gode elever der bliver tilgodeset. 

Jeg er overbevist om at de fagligt dårligere stillede elever vil have bedre vilkår for at lære noget, i og med at de nu får dobbelt lærer bemanding. Ideelt set kan man dele eleverne op i 3 grupper, dem der har forstået opgaven og kan selv, dem der delvist har forstået opgaven, og dem der gerne vil gennemgå opgaven med en lærer. 

Hvis kommunerne misbruger lovændringen, som jeg dog også kan være bange for, så er det selvfølgelig en rigtig dårlig ide - men hvis de derimod forstår at udnytte den positivt er jeg sikker på det vil hjælpe rigtig meget på det faglige niveau.

Se, nu begynder det at se ud til at vi ét eller andet sted er enige. Jeg mener dog blot stadig, at det kan være en "næse" for de dårligt stillede elever, for selvom der er dobbelt lærebemanding, så er det også stadigvæk en dobbelt "elevbemanding", og så er vi jo lige vidt..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lasse

Jeg vælger at kommentere på din overskrift, da jeg egentlig ikke har tålmodigheden til at sidde og kikke en time + det løse, på endnu en analyse af amerikansk økonomi.

Der er jo ingen her, eller der burde ikke være nogen, som der ikke er klar over at USA er i krise, og at de har problemer med at få økonomien igange igen.

Der er jo flere faktorer som der spiller ind i det. Og noget af det, er at generalt, så er amerikansk producerede ting, ikke af særlig høj standart. Og da de egentligt altid har haft en stor national følse, så har de altid været sikret på deres hjemme marked. Men det er så ændret, mere fordi at man har fået øjnene op for at tingene er billigere samt at det er af bedre kvalitet at få dem produceret i fx asien.

Og man kan også tage bilmærker som fx Ford, GM og Chervo, så er/har de altid holdt det europæriske markede, adskilt fra det amerikanske, da de produkter som de tilbød derover ikke var salgbare udenfor US. Og sådan er det med flere og flere ting. Og tager man så og kikker på det tekniske niveau, og den måde som de udvikler på, så adskiller den sig gralt fra det europæriske, eller asiatiske, hvor man forventer at det gerne skal sidde i første prototype. Også derfor at et firma, som NASA stadig arbejder vidre med en rumfærge der er fra 1970'erne. Og egentligt kun har fået nye computere, og er stadig urentable. Samt kun gør at de har en større omkostning. Og det er netop et af de problematikker som der er i det amerikanske.

Nu vil jeg ikke kommenterer så meget på parti politik i DK, som andre gør. Da det egentligt er en smagssag, og ikke så meget bundet i hvad de egentligt vil, som der gør at man stemmer som man stemmer. For skal man være ærlig, så har mange partier rykket sig mere mod midten, og det er blevet belønnet i det lange løb, her kan nævnes Venstre, Social venner og SF.

Men uden at ville komme med et forslag, så skal der gøres noget. Også her i DK, og nu har hele det danske erhvervsliv, i deres konservatisme, rent rundt efter bolden, uden at tænke over om den evt skal spilles, eller om det er bedre at lade en anden tage den, og så sætte sig i en fri position. Og det er så også et typisk billed som der er af det danske samfund. Vi vil alle have bolden, men når vi så får den, så vil vi ikke tage styringen. Men så bare sparke den op, og se om der er nogen som der tager den, så vi igen kan kritisere, at personen ikke fik nok ud af den.

Vi skal passe på med at jagte alle mulige mærkelige dimser i kampen, for at se velstillet ud, og istedet begynde at koncentrer os over hvad det er for en verden vi vil leve i. Som jeg ser det, så er der flere og flere som der vil blive tabt i det danske samfund, og det i takt med at de eneste jobs som der er tilbage er rengørings og vindues pudser, til at holde alle de tomme lokaler, som der er blevet bygget til overpris, i opgangstider. Og som sætter en hindring i at mennesker kan udvikle sig og sætte noget igang.

JEg personligt kender ikke formlen på det. Men jeg tror bestemt ikke at det er, vejen at højne uddannelses niveauet i DK, for det resulterer kun i at vi får flere og flere højtuddannede arbejdsløse, og egentligt så må man for min skyld stille større krav til dem der skal studere, og ikke sætte noget middelelt, sådan at alle kan være med. Og ligeså så skal man væk fra at man vil bekæmpe den sociale arv, selvfølgelig kan man det, men det kræver noget af den person som vil ud af den arv. Og det kan aldrig blive samfundets problem. Ligeså at vi konstant skal sætte de svage i centrum, om kun er udgifter, og egentligt så tror jeg på at vi som mennesker(her DK) er blevet en flok svage mennesker, som ikke kan tåle kritik. Eller bliver tøsefornærmet når vi ikke får vores vilje.

/Kenneth

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lasse:

Jeg har forventet det længe og denne film, kan måske skifte jeres mening.

Der er jo intet nyt over det der... (har ik set filmen til ende!)
Hvis man kigger på gæld vs afbetaling, så har USA været teknisk konkurs i flere år. Hvorfor skulle de ellers trykke en masse penge til alle de famøse bailouts?
USA går ik konkurs, så længe Kina, Japan, Saudi Arabien mm holder hånden over dem. For de vil miste gigantiske formuer ved sådan et krak, og derfor er der ingen, som har en reel interesse i, at USA går ned...

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 21:38

Jimi Hove:

Hvad fremtiden bringer, ja det ved ingen af os. At kalde LA for umodne, at de kun kan noget i medvind osv.. ja det lyder både umodent, og som stemmer fra et parti der ikke kan klare sig i modvind, og som nu skal finde den eneste syndebuk de ikke burde lede efter, nemlig LA.

Jeg fortrækker til enhver tid en borgerlig regering, støttet af alle borgerlige kræfter

Jeg er noget skuffet over at blive kaldt "umoden" bare fordi du ikke er enig med mig. Når jeg skriver at LA har det let, så bunder det bestemt i at Regeringen virker fastkørt, men LA henter ikke sine stemmer fra den røde fløj, den henter dem fra især konservative. LA indeholder reelt ikke noget nyt, de har taget og blandet liberal og konservativ politik på en måde der applerer til mange i øjeblikket, og så er de fantatiske i medierne, men jeg tvivler på om det er nok i længden. Alle undersøgelser viser at hvis man let får mange vælgere, så har de også tendens til at forsvinde hurtigt igen

Den med "stemmer fra et parti der ikke kan klare sig i modvind" kunne jeg ikke lade være med at grine af.. De konservative har før været i krise og kommet stærkt igen.. og selve den konservative tanke er fra før demokratiet overhovedet blev indført i Danmark, jeg er sikker på at LA blot bliver en historisk parentes 

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)