Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Om at være den første til at købe et domæne der løber ud

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 06
Indlæg ialt: 165
Fra  VildMedBryllup Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino iværksættere

Jeg har fundet et super fedt .com domæne helt tilfældigt, som er blevet registreret første gang i 1998 for en 12 års periode.

Der ligger ikke noget videre på domænet. Kun en besked om at der snart kommer noget nyt...dateret i 2008.

jeg opdagede tilfældigt at domænet står til at løbe ud d. 13 december 2010, og vil meget gerne være den der køber det når det løber ud.

Har søgt og søgt på nettet og kommmet frem til at der vist er nogen domæne sælgere der udlover en "first in line" garanti til 60$

Dvs at de går ind og køber det til en med det samme det løber ud, men jeg kan dælme ikke finde nogen af de firmaer.

Er der nogen der har et godt råd?

Casper Grønbjerg
www.MyGoodParty.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:09

Tror det hedder "Domain Backorder Service"

GoDaddy tilbyder denne service.

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 14:35

Brug kun det helt store anerkendte firmaer til dette, ellers er der store chancer for at blive snydt.

Garantien skal tages med et gran salt. Din ihærdighed er den bedste garanti.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 14:38

Sælg ikke skindet før bjørnen er skudt. De kan stadig nå at registrere det. Desuden har de det til backorder et par uger (så vidt jeg husker) efter det er timet ud.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 06
Fra  VildMedBryllup Skrevet kl. 14:46

Ja, ok. jeg har kigget lidt på Godaddys service, men de laver en aktion over domænet imellem alle dem der er interesseret.

Det er selvfølgelig også fint nok, men lur mig om så ikke der skal være et par ekstra købere når så det bliver aktuelt.
Godaddy har også en servcie hvor de gør deres kunder opmærksom på domæner der løber ud, og det ville jo være oplagt for dem at gøre dem opmærksom på dette, så jeg får nogen at aktionere imod.

ja ja, så godt er domænet jo hellere ikke, men det er passer bare perfekt til mit behov.

Jeg regner med at bestille den backorder pakke hos godaddy til 21 dollars, ogs e hvad der sker

Tak for hjælpen

Casper Grønbjerg
www.MyGoodParty.com

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:22

Hvis der er en backordering-service der lover first-in-line, skal du gå uden om dem. Der er ingen der kan sikre dig at du 100% får domænet.

Brug ALDRIG GoDaddy's backordering-service, de er så dårlige til det, at de ikke engang kan få "fange" de domæner der er registreret hos dem selv. Jeg har selv nogle $$ tilgode hos dem, for selvom man ikke betaler, hvis de ikke fanger domænet, skal man i første omgang forudbetale, og man får ikke pengene tilbage, nej man får istedet mulighed for at backorder et andet domæne, og dette kan fortsætte indtil de fanger domænet dvs. du ser aldrig dine penge igen. Big Smile

Hvis du vil gardere dig, så vil jeg anbefale at du backorder igennem Snapnames, Pool og NameJet, fælles for dem alle er at de kun hæver penge, hvis de fanger domænet. Jeg har igennem tidernes løb backordered mange domæner igennem disse tre virksomheder, og enten fået domænet eller altid som minimum været med i auktion om domænet.

Som Tom skriver, så kan de stadig nå at forny domænet. Et "ældre" domæne fra 1998 er som regel meget eftertragtet og udløber næppe bevidst. Det kan være at de har glemt at forny det og måske lige i sidste sekund når at forny domænet alligevel.  Smile

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 06
Fra  VildMedBryllup Skrevet kl. 22:19

Tak for rigtig god besked. Jeg er endnu ikke gået videre så jeg bruger istedet en af de sider du nævner

Casper

Casper Grønbjerg
www.MyGoodParty.com

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)