Hej, En rigtig træls sag. Har i går modtaget brev fra EogS hvor jeg kan læse at mit ApS er sendt til tvangsopløsning pga. manglende indsendelse af årsregnskab for 2009. Noget rystet bladrer jeg mine papirer igennem og finder kvittering for modtagelse af dette regnskab fra EogS. Så burde det jo være en smal sag at få denne misforståelse ud af verden. Da jeg henvender mig til EogS får jeg at vide, at de se har sendt mig to breve i løbet af sommeren og efteråret, hvoraf det fremgår at de har behov for supplerende oplysninger for at kunne behandle mit regnskab mv. Problemet er bare at jeg ikke har modtaget disse breve og nu står jeg så i suppedasen, da tvangsopløsningen står ved magt. EogS har ingen kvitteringer for at jeg skulle have modtaget disse breve, de har heller i sendt mig en e-mail eller ringet på trods af at både mail og telefon fremgår på CVR.dk. Jeg må medgive at det lyder usandsynligt at jeg ikke har modtaget de to breve, men dog har modtaget brevet om tvangsopløsning i går, men sådan er sagen nu engang. Jeg driver en fin forretning, så jeg har ingen interesse i at skulle tvangsopløses! Kan det virkelig være proceduren, og i overensstemmelse med forvaltningsloven, at man på denne måde ryger til tvangsopløsning og skal søge om genoptagelse med alt hvad deraf følger i advokatbistand, bøder jf. §151-152 og tidsforbrug uden at EogS skal kunne dokumentere at jeg har modtaget brevene, eller at de har forsøgt at komme i kontakt med mig? De skal selvfølgelig have de oplysninger de mangler, men er der ingen chance for at EogS siger "nå ja, det kan vi godt se er uheldigt, men hvis du hurtigst muligt sender os det vi mangler, så er det OK"? Mads |
Hej.
Det er en træls sag, som du er havnet i.
Men jeg tror ikke, at EogS bøjer sig.
Har for nylig haft en lignende sag, hvor min klient ikke har modtaget rykkerskrivelser mv.
grundet problemer med postvæsenet.
Men EogS fastholder tvangsopløsningen af selskabet..som dog efter en længere papirkrig mv.
nu er genoptaget.
MvH
Peter