Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offshore selskab - overførsel via dansk selskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,
Håber der er nogle, der vil hjælpe mig med at hjælpe Huh?
Sagen er, at jeg har en bekendt i Letland, hvor han driver en IT-virksomhed, der bl.a. sælger til danske firmaer over internettet.
Han har fået det problem, at situationen i Letland er ret ustabil - bl.a. er regeringen ved at hæve visse skatter meget kraftigt. Derfor overvejer han at oprette et offshore selskab f.eks. på Seychellerne. Imidlertid skal man i Letland betale 15% i skat ved overførsel af penge til offshore zoner.
Så han vil gerne vide, om der også er sådan en automatisk skat/gebyr på overførsler fra danske firmaer til et offshore selskab? For hvis der ikke er, så kan han lige så godt overføre indkomster fra Danmark direkte til et offshore selskab - i stedet for at overføre pengene til hans firma i Letland og derefter til et offshore selskab.
Dvs. han planlægger at:
1) Oprette et dansk selskab, f.eks. kaldet ABC
2) Danske kunder betaler for IT-ydelser til det danske selskab ABC
3) ABC overfører 95% af pengene til et offshore selskab
4) ABC betaler skat af de 5% af pengene i Danmark
5) De overførte 95% betales der skat af på f.eks. Seychellerne
Som jeg ser det skal han vel alligevel betale skat af de overførte penge til offshore selskabet til det land, hvor virksomhedens hovedsæde er eller hvor den reelt drives fra, dvs. Letland. Eller afhænger det af, hvordan Letlands nationale regler på området er? Eller er reglerne éns for både Danmark og Letland, eftersom de begge er med i EU
Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 12:26
Tilmeldt 15. Dec 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:42

Hej Peter

Giv mig et kald på 20 650 950.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)