Nu besluttede jeg mig for at prøve det, og har to spm. Jeg testede lidt ved at lægge et par fakturaer ind, nu kan jeg bare ikke slette dem. Skal jeg virkeligt oprette et nyt regnskab, med alle data, eller er der en genvej til at slette disse test fakturaer?
Kan jeg sætte fritekst på mine fakturaer. Jeg yder primært konsulentydelser, hvor fakturaen kræver særlig tekst fra gang til gang.
Du kan slette fakturaerne - men det kan hurtigt være lettere at starte et nyt regnskab ved at kopiere alle indstillinger (og debitorer og alt muligt andet) fra det gamle. Så har du også et testregnskab til kommende forsøg. Men hvis du vil, er vejen lidt snirklet - du skal først lave kreditnotaer, så slette både fakturaer og kreditnotaer (send en PM, hvis du går i stå på dette punkt), og herefter ændre i indstillingerne, så du får det startfakturanummer, du ønsker.
Jeg ville bare lave et nyt regnskab, det kan du gøre på under 1 minut.
Fritekst: Intet problem, du skriver bare "noget" i tekstfeltet om trykker på enter, enter, enter indtil du er nede ved næste linjes tekstfelt.
Bankdetaljerne står sammen med webadresse mm. i toppen af fakturaerne. Kan jeg skille bankdetaljerne ud, det ser ud til at være en foruddefineret sammenhængende blok.
Hvis du trykker "Funktioner" også Formulardesigner kan du ændre opsætningen af din faktura, altså hvordan den skal se ud. Er rimelig sikker på at det er der du kan indsætte swift og Iban kode. Om ikke andet kan du sætte en fast tekst linje ind hvor du bare skriver "IBAN: XXXXXXXXXX, SWIFT: XXXXXXXX".
Thx, er der så også en der kan svare mig på om jeg kan lave lønsedler i systemet og om jeg kan ændre faktura teksten til engelsk (de forud definerede felter).
Ser ellers ud til at være et fint program.
Har et andet problem, kan jeg få den enkelte varelinie vist både med og uden moms? Jeg kan få enhedsprisen vist uden moms, men ikke en total ex-moms pr. linie
Lønsedler: Nej (du skal bruge Danløn - ja, det må du jo selv om, men jeg foreslår dig at bruge Danløn, som er let og billigt at anvende og integrerbart med Summa)
Fakturaer på engelsk: Ja, hvis du bruger Entrepriseudgaven, kan du godt, du skal ændre på sprogindstillingerne i debitorens debitorgruppe for at få det til at virke.
Ah shit, bogfører ikke selv, ville bare bruge det til at styre mine 30-50 fakturaer om året, men lidt overkill at betale 2K for den store udgave så. Kan jeg fakturere i EUR uden at købe det store system?