Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina og told

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg får sendt nogle vare fra Kina direkte til en kunde i DK, så er det jo slutkunden der typisk skal betale tolden (da de er modtager adresse).

1) Hvordan undgår jeg dette (jeg vil evt. gerne betale tolden på forhånd så kunden ikke modtager regningen) og

2) er der en bagatel grænse på beløbet?

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 316
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 02:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rasmus

Du kan undgå at din kunde skal betale indfortoldningen ved at få dit fragtfirma til at give dig en DDP pris (Delivery Duty Paid).  På den måde er både transport til døren samt indfortoldning betalt på forhånd.

Satserne for hvornår en forsendelse skal fortoldes ser således ud:
Under 80 DKK: Du skal hverken betale told, moms eller fortoldningsgebyr
80 - 1.150 DKK: Du skal betale moms og fortoldningsgebyr
Over 1.150 DKK: Du skal betale moms, told og fortoldningsgebyr

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 04:41
Hvor mange stjerner giver du? :

det lyder da smart med DDP, kan man også gøre det som private eller er det kun erhverv?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars:

Hej Rasmus

Du kan undgå at din kunde skal betale indfortoldningen ved at få dit fragtfirma til at give dig en DDP pris (Delivery Duty Paid).  På den måde er både transport til døren samt indfortoldning betalt på forhånd.

Satserne for hvornår en forsendelse skal fortoldes ser således ud:
Under 80 DKK: Du skal hverken betale told, moms eller fortoldningsgebyr
80 - 1.150 DKK: Du skal betale moms og fortoldningsgebyr
Over 1.150 DKK: Du skal betale moms, told og fortoldningsgebyr

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Hej Lars

Mange tak for det. Nu er det jo det kinesiske firma der sender, så jeg skal reelt have dem til at få DDP prisen fra det fragtfirma der sender går jeg udfra (kan ikke lige huske om de bruger UPS eller FedEx)

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 316
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

: CMS

Man skal være moms og importør registreret for at kunne importere vare fra et land udenfor EU.

Hej Rasmus

Sig til det Kinesiske firma at du skal ha en DDP pris   All-in, leveret på adressen,  så finder de ud af det. Hvis de bruger UPS eller FedEx's kurrerservice skulle dette være inkluderet i den pris de giver jer. Det lyder som en ret begrænset mængde du skal ha hjem siden i bruger et kurrer firma?

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Glem DDP fra Kina! - Tanken er god nok virker bare ikke i praksis...

Der er der ingen i udenfor EU der sælger DDP til EU, da de typisk ikke kender Told/Afgifter og moms i modtager landet = høj administration - Du ligger problemet hos afsender og din kunde og mister kontrollen over din sending.

DDP fra Kina er alt for dyrt i fragt. Køb EXW/FOB ved fragt fra Kina ellers bliver i tørret!

Køb EXW, book hos en dansk speditør og bestil fortoldning i dit navn og en neutral levering hos din kunde.  

Lad evt. speditøren/kurer sørge for at der ikke går nogen papirer med til din slutkunde (gør der tit fra Kina)

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:

2) er der en bagatel grænse på beløbet?

Der er ikke bagatelgrænser på told, når det gælder erhvervsmæssig import. Bagatelgrænserne gælder alene varer købt af private til eget brug.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rasmus

Enten så køber du varen, og betaler tolder - du betaler også told af fragtomkostningen, da denne vil betragtes som en del af varens værdi. - Når du har betalt told mv. så kan du sende din kunde en dansk faktura.

En anden mulighed, som jeg har benyttet mig af er, og få sendt varen afsted fra Kina, og så kan du handle varen undervejs - dvs. du betaler din kinesiske leverandør, hvad varen nu koster - du sender dansk faktura videre til din kunde, men UDEN moms (da du handler varen undervejs) - og så kan din kunde bruge din faktura til at indfortolde på.

Disse to løsninger er de eneste to løsninger så din kunde ikke ser den kinesiske faktura fra leverandøren.

Dog skal du være OBS på at hvis du benytter den sidst nævnte løsning, så skal du indberette dette til SKAT - mener det er punkt B på moms indberetnings blanketten - så der er ikke meget bøvl trods løsningen måske virker lidt kryptisk.

Håber det kan bruges til noget :)

Bendtsen

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarene

Lidt opfølgning.

Prisen på transporten er ikke et problem, jeg har allerede fået den færdige pris for varen inkl. transport. Der køres efter dropshipping konceptet hvilket vil sige at varen bliver sendt direkte til min kunde i DK. 

Der er en fin db på varen så dyr transport betyder ikke noget.

Jeg har allerede lavet prøvebestillinger i forskellige navne og dette funker fint. Kunden modtager ikke nogen papirer der identificerer leverandøren så her er der ingen problemer.

Jeg ønsker ikke at kunden skal tænke på told osv. så den lettest mulige løsning fra kunden.

 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så tag DDP løsningen og gør en Kineser glad for penge du kunne havde tjent ;-)

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)