Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress - hvordan?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 7. Dec 07
Indlæg ialt: 242
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Vi ser en masse flotte wordpress sider dukke op rundt om. Vi har læst os til at det skulle være nogelunde nemt at lave sådan en side.

Hvordan kommer man i gang, hvis man intet ved om wordpress, eller kodning i det hele taget? 

Kan det lade sig gøre at lave en simpel side fra bunden af, og hvordan kommer man i gang.

Tips, tricks gode råd og vejleding ønskes. Det er ikke en meget indviklet side vi vil lave, vi vil bare gerne i gang med wordpress :)

Lad os høre fra jer.. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:11
Tilmeldt 7. Dec 07
Skrevet kl. 10:13

Mange tak Brian - det vil vi se på med det samme. :) 

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 10:13

Er langt fra ekspert, men har da formået at lave en wordpress side, som du kan se i  min signatur.

Jeg har brugt surftowns one click installation, nemt at installere det.... ulempen er bare at siden kommer til at ligge i en undermappe og ikke i roden af domænet.....

Jeg har omgået dette ved at lave et redirect fra undersiden til domænet, så man havner på wp siden selvom man kun indtaster domænenavnet.....

Dernæst har jeg fundet en premium template..... de gratis temaer er ikke altid noget at råbe hurra for i min mening, uploadet den til domænet og aktiveret den i administrationpanelet, der næst har jeg været inde og rode i en masse kode, for at få det til at harmonere med mit logo og profil....

Hvis du ikke har kendskab til kodning vil jeg fraråde dig at rode med dette selv, men få en til at gøre dette.....

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 10:14

Du kan f.eks starte med at koebe en side, hos et af de hosting firmaer som har oneclick installation for et 2-300 hundrede kroner inklusiv domæne.

Når i har siden sat op kan i jo starte med at lede efter Wordpress Themes, til i finder et som passer.

Erfaring med kodning har i ikke brug for, og det er temmelig nemt at bruge wordpress.

Et godt tip er at soege paa englesk (google.com) hvis i skal have loest forskellig problemstilinger, eller kan i jo spoerge her paa Amino.

Mvh

Morten

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Tilmeldt 7. Dec 07
Skrevet kl. 10:15

Mange tak for jeres svar :) Det kan bruges til noget..

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 10:32

Lone71:

Jeg har brugt surftowns one click installation, nemt at installere det.... ulempen er bare at siden kommer til at ligge i en undermappe og ikke i roden af domænet.....

Jeg har omgået dette ved at lave et redirect fra undersiden til domænet, så man havner på wp siden selvom man kun indtaster domænenavnet.....

Det kan du nemt ændre på. Download alle filer og undermapper i din Wordpress-mappe (www.ditdomæne.dk/denmappedenerinstallereti) via ftp, og upload dem til roden af dit domæne i stedet. Gå så ind i sideindstillingerne i din Wordpress (i admin-panelet) og ret stien til siden fra www.ditdomæne.dk/wp til www.ditdomæne.dk.

Vupti - that's it! :-) tager kun et par minutter, og fpt-adgang får du let via open source programmet Filezilla som kan hentes lige her:

http://filezilla-project.org/ 

Mvh
Peter 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Gipote,

synes at oneclick-installtionen kan drille ved Surftown, så har skiftet til www.meebox.dk med succes.

Brian

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 11:47

Hej GiPote
Jeg har absolut 'hat' forstand på det, og har siddet som du gør.

Så printede jeg Kristoffers blog indlæg ud, så et Youtube klip (Wordpress installation), og tog den slaw i slaw, og så lykkedes det.

Læs Kristoffers indlæg her: Wordpress installering

vb

Tilmeldt 7. Dec 07
Skrevet kl. 12:33

Hej Gittemor.. Og det vil jeg prøve... 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)