Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cykeludlejning

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa aminoer

Jeg har en idé som jeg gerne vil høre jer om I synes kunne fungere...

Børn vokser som bekendt hurtigt fra deres cykler, og det kan være en dyr omgang at købe ny cykel hvert år fordi den gamle er blevet for lille.

Jeg har tænkt tanken om at udleje nye børnecykler i min. 1 år, med fri service på smøring, og justering. Når så det første år er gået, kan man leje på månedsbasis, indtil kunden skal skifte cyklen, og man lejer den næste nye cykel i min. 1 år osv..

Man kan sige at problemet er en masse brugte cykler i den anden ende, men disse skulle sælges som brugt på evt. guloggratis.dk eller denblåavis.dk. Måske ville lejer købe den brugte cykel efter det første år, hvis nu der er flere børn i husstanden.

Konceptet kender jeg fra Hvidevarebranchen, hvor jeg tidligere har lejet hvidevarer ud...

Kommenter venligst :-)

mvh

Glenn

p.s. De brugte cykler kunne også lejes ud, anden gang, lidt alá lejetlig konceptet :-) 

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen sikke en gang vrøvl jeg har hørt! 

Kan fortælle dig som cykkelhandler at det ikke er en særlig god ide, da 

1. Folk kommer og køber cykler hos cykelhandleren, og hvis de begynder at leje / lease deres cykler så bliver der ikke købt cykler, så lukker vi cykelhandlere bare :D (juhu) 

2. At leje cykler har aldrig været en god forrenting, mange herinde har kontaktet mig om gode råd tips og tricks. Når du skriver fri service og smøring har du vist ikke den store mekaniske forstand, da det ikke er bare lige, som folk tror. (ellers ville mekaniker udd. ikke tage 3.5 år :))

3. økonomien, Hvor meget har du tænkt dig at man skal kunne leje cyklerne for, en ny børnecykel kan fås til ca 2000 kr, hvis man skal have en god kvalitet, så hvis man ex. tager 100 kr om måneden for at leje cyklen bliver det til 1200 om året og for de penge skal du kunne købe dem servicere, skifte dæk, slanger, kæder, smøre etc. 

Så du er ikke den første der er kommet på den ide. heller ikke den sidste. Men hvis du vil starte Pøj Pøj.. Men bemærk at hvis det har været en god ide, så var det nok prøvet af :D

VH. Jakub Slusarek

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)