Efter mere end 1 års søgen efter det helt rigtige økonomisystem med tilhørende integration til web shop er vi endeligt i luften med en rigtig god kombination af et stærkt og brugervenligt økonomisystem samt en kundevenlig og salgsorienteret web-shopløsning. I dag har vi valgt Mamut økonomistytem og OXID eSales - en "standardløsning" hvor vi køber vores web-shop med adgang til kildekoden. Vi har derfor stort set ingen begrænsninger når vi taler om design og funktioner i vores nye Web-Shop. Set over en tidshorisont på 2 år vil vi ikke komme til at betale mere for vores nye shop løsning end hvad vi tidligere betalte for en standardshop. Mamut og OXID eSales kan integreres og der er mulighed for at hente ordre ind i Mamut fra OXID eSales samt at opdater produkter fra Mamut. Integration sker med programmet xLink udviklet af eXcommerce. Hele løsningen er forholdsvis billig og fungerer næsten 100% automatisk. Løsningen kan ses på www.dalegro.dk Vi har haft denne shop siden sep. 2006 og mærker en betydelig stigning i både antal besøg og ordre. Kontaktpersoner som har været involveret i integrationen: Mamut: http://www.mamut.dk / Kontaktperson: Shuja Ali |
Økonomisysten og integration til web shop
- 1
Det må jeg sige - har kigget efter shop-løsninger som en gal men denne her har jeg ikke set før. Derfor kommer der lige en stribe spørgsmål. Den valgte shopløsning - hvilke moduler er indeholdt i denne ? Hvilke funktioner mener du umiddelbart ikke er mulige i denne løsning uden egen programmering ? Hvorledes er admin-delen ? Understøtter denne shop muligheden for landeopdelt momsberegning ? Der kommer sikkert mere senere. Ellers et stort tillykke med en flot løsning. |
Jeg vil dog mægtig gerne høre, Preben, bruger i nogen form for variant styring på jeres varer - Altså ét varenr. med flere størrelser og farver. F. eks Jeres Karton. Og hvordan virker det? Så vidt jeg husker er det også kun muligt at vedhæfte ét billede pr. vare? Men det så nu ud til at det kunne det meste... |
/Anders Trans Sørensen, redWEB ApS, Tlf: 20 7371 20
I redWEB er vi eksperter i Joomla Webdesign.
Omkring OXID eSales: Til mine behov er jeg endnu ikke løbet ind i nogen begrænsninger. Der findes et stort antal moduler som kan kobles på webshoppen efter behov. Modulerne er dels udviklet af OXID eSales og dels af en række eksterne samarbejdspartnere. Følgende moduler er anvendt til vores shopløsning: > Modul Newsletter Om shoppen kan jeg oplyse følgende: - kan håndtere varianter, med hver sit eget varenummer samt varianter under samme varenummer. - kan skelner mellem lagervarer og varer som ligger hos eksterne samarbejdspartnere. - kan håndtere forskellige moms satser på både produktniveau, produktgruppeniveau og efter landevalg - er blevet kåret som bedste valg i en test af de mest udbredte shopløsninger (i Tyskland) - administrationsmodul på tysk eller engelsk - avanceret importmodul, billede eskalering etc. - mulighed for 7 produktfoto + 4 zoom billeder m.m. - billeder på varegruppe m.m. og meget mere... Vi har for det beskedne beløb af € 250,- fået udvikler "Kvik køb fra katalog" og Funktionen "Vis priser ekskl. moms"/"Vis priser inkl. moms". Designmulighederne har vi langtfra udnytter: Se eks. på forskellige design, moduler etc. her: http://www.esales-international.com |
Om Mamut Mamut kan lige som OXID eSales stort set alt, herunder også lagerstyring af varianter, indkøb, løn osv. Mamut er designet til at kunne styre en Mamuts egen shop system - men desværre - selvom man kan lave et fantastisk økonomisystem så er dette ikke ensbetydende med at man kan lave et godt og brugervenligt shopsystem. Med programmet XLink anvendes Mamut til at vedligeholdelse og opdatering af produkter, priser, lagerstatus m.m. i OXID eSales. Xlink fungerer også den anden vej således at man med Xlink overfører nye kunder og ordrer fra OXID eSales til Mamut. Der er dog også nogle begrænsninger: - Mamut kun giver mulighed for f.eks. et billede pr. produkt - Mamut håndterer Produktgrupperne anderledes end OXID eSales Løsningen herpå er, at de mere avancerede funktioner som billedimport, produktgrupper og relaterede varer administreres fra OXID. For yderligere spørgsmål til Mamut og Xlink kontakt: Mamut: http://www.mamut.dk / Kontaktperson: Shuja Ali eXcommerce: www.excommerce.net / Christian Osther Ved kontakt til nævnte kontaktpersoner vil du opnå goodwill hos både forhandler og undertegnede ved at nævne mit navn eller dalegro.dk som reference. |