Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navn til batterishop?

Side 4 ud af 6 (53 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Sorry... Der var jeg vist for hurtigt på tasterne...
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 13:51
MyBatteryMall.com
MyBatteryMart.com

EBattz.com
Epowerbatteries.com (og i ental Epowerbattery.com)

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 23:29
1000''tak for alle de gode forslag

Jeg vil kigge dem igennem, og drøfte det med de andre involverede. Måske det nye navn vil være et Amino-navn "A creation of the Amino Name Lab"

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 02:16

Hej batterifreaks

Hvad med volt4u.com - domænet er ledigt lige nu.

Mvh

Lars C
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 04:20

PowerBat

- og så skal dit logo være en flagermus med lys i. Smart, hva

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 04:23

..nåjo: E-nergy

(jeg kunne ikke falde i søvn før jeg lige fik det sagt )

''nat.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:52
Hey Niklái,

Det er et interessent emne, du bringer op.

Husk lige, at én ting er et ledigt domænenavn, noget helt andet er, hvorvidt et andet firma allerede er registreret med dette navn som sit selskabsnavn, eller hvorvidt et firma allerede bruger eller har registreret "dit" kommende firmanavn som f.eks. varemærke.

Der er altså bestemt INGEN sikkerhed for at du kan eller må bruge et navn til dit firma, "bare fordi" domænenavnet er ledigt. Dette kræver yderligere juridiske undersøgelser, især da du jo vil ud på hele det europæiske marked.

Tro mig, hvis du vælger et ledigt domænenavn, og samtidigt ramler ind i et firma med et navn, et logo, et varemærke el.lign. i stil med f.eks. "LEGO", så  risikerer du at udsætte dig selv for juridisk klapjagt.

Så se dig for, og søg evt. hjælp, FØR du går ud i offentligheden med nyt firmanavn, hjemmeside, brochurer, visitkort mv. Der er mange, der har brændt fingrene og mange unødige marketingsmidler på navne, logoer mv., som viste sig at være uanvendelige for dem.

Mvh

Karsten
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:08

Karsten,

Er der et sted på nettet hvor man kan teste om et firmanavn allerede er i brug?

Hvordan er reglerne mht. firmanavne som andre virksomheder også bruger? Jeg har et firmanavn som et amerikansk firma også bruger - men det var ikke noget problem ved CVR registreringen. Et hurtigt tjek på krak.dk viser jo at der er flere pizzariaer der hedder Pizza House - bare for at tage et eksempel.

Går grænsen ved registrerede varemærker, ved selskaber, eller hva''?

mvh Carsten
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 18:13
Dato: 11/9/2005 10:07:46 AM Forfatter: Carsten Jacobsen

Karsten,

Er der et sted på nettet hvor man kan teste om et firmanavn allerede er i brug?
Hvordan er reglerne mht. firmanavne som andre virksomheder også bruger? Jeg har et firmanavn som et amerikansk firma også bruger - men det var ikke noget problem ved CVR registreringen. Et hurtigt tjek på krak.dk viser jo at der er flere pizzariaer der hedder Pizza House - bare for at tage et eksempel.
Går grænsen ved registrerede varemærker, ved selskaber, eller hva''?
mvh Carsten

Hej Carsten

Der tages ikke hensyn til navnet ved CVR reg - medmindre du vil kalde dig A.P. Møller, så kan det godt være du får et ord med på vejen.

Registrerede varemærker kan for den sags skyld optages af din bedstemor:-)

Det bedste er selvfølgelig hvis du vælger et navn, der evt kan ændres som f.eks det danske band Disney Land After Dark - der blev ændret til DAD - eller hvad med Shit og Chanel - der havde en kendt parfumeproducent i røret en dag med et sagsanlæg af dimensioner.

Til Karsten
Jeg mener nok at man også kan blive så fikseret på altid at vide alting om alt man sætter i værk, at det bliver monsterbremseklodser for udviklingen. Desuden kan det blive voldsomt kostbart altid at ville vide alt - for tænk nu hvis.....

Der er en risiko ved alt vi foretager os, og tak for det - ellers blev det godt nok trist og kedeligt. Kan du huske sagen med pølsemanden der tilfældigvis havde et navn der lignede en kendt amerikansk fastfoodkædes og hvor de mente at han var en konkurrent! Han fik godt nok meget publicity bare på det grundlag. Eller en kunstner der havde familienavnet Lego - som den kendte legetøjskoncern forsøgte at tryne - uden det store held osv. osv De har alle fået fed og ubetalelig PR.

Med venlig hilsen

Lars C

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:23

Hej Niklái,

Du kan se på Erhvervs- og Selskabsstyrelsens CVR-register,  www.cvr.dk og hos Patent- og Varemærkestyrelsen på www.dkpto.dk. Hvis du lægger dig (tæt) op af et eksisterende navn eller varemærke, kræver det nærmere undersøgelser for at få afklaret, om "du må det". 

Det er rigtigt, at man ikke (altid) skal "forsikre sig til langt op over begge ører". Pointen er jo at finde en fornuftig balance mellem at gøre sit hjemmearbejdet godt nok for at undgå problemer af forskellig art på den ene side, og behovet for at komme frem over isen på den anden side - og opstår der problemer, så løser må man jo løse dem hen ad vejen.

Der er firmaer, der lever fornuftigt side om side med hinanden med (næsten) ens navne, f.eks. Renault-biler og Renault-cognac. Dette kan lade sig gøre, da de jo opererer i forskellige brancher.

Mit mål er jo ikke at være showstopper for dig. Mit mål er at forsøge at hjælpe til med, at du undgår at starte et firma op, med alt hvad det indebærer, for så - måske efter flere år - at blive mødt med et krav om at skifte navn, logo mv., fordi du har lagt dig for tæt op et etableret firmas navn eller logo.

Mvh - og god fornøjelse

Karsten

Side 4 ud af 6 (53 indlæg)