Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvad er smartest!?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 07
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
En ven og mig har en drøm om at starte en café.

For at samle de nødvendige penge sammen, har vi planlagt at være kreative, og sælge ud af vores erfarring med design og fotografferiong.

Hvad er smartest!?

De penge vi få ind, skal de ind i en privat konto, eller skal man lade momsregistrer for at slippe for at betale så meget i moms!?

På en måde ville det jo være som at lave en firma der til sidst skulle finansier den café som vi går og drømmer om..

Takker på forhånd,

Steph

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:02
Hvilken konto I anvender er ligegyldigt. I har kun et valg med hensyn til momsregistrering hvis I kan holde en omsætning på under 50.000 kr. årligt.

Om momsregistrering er en god ide afhænger af hvem I handler med. Hvis dem der aftager jeres produkter er momsregistrerede er de ligeglade med om de udover deres købspris betaler moms oveni.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 07
Skrevet kl. 10:04
Jeg tænkte mere hvad angår betaling af skat.

Få man ikke mere ud af at være momsregistreret?

og SKAL man omsætte for over 50.000 for at kunne være momsregistreret!?

Hilsen Steph

Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 10:31
Nej man skal ikke omsætte for over 50.000 for at blive momsregistreret. Men hvis du omsætter for over 50.000 SKAL du momsregistreres...

Kristine

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:45
Jeg håber at Bent kommer ind over mit indlæg, for jeg er ikke 100% sikker, men here goes...

Hvis I stifter en virksomhed som fakturerer jeres kunder, det kan jo bare være et I/S eller enkeltmandsvirksomhed, så kan i med virksomhedsordningen, så vidt jeg ved, hensætte jeres overskud indtil i får brug for pengene til etablering af caféen. Dermed kan i, hvis jeg husker ret, undgå at betale skat af pengene, men i kan altså således heller ikke trække dem ud til privat brug uden at de bliver beskattet.

Men check lige med Bent eller en anden revisor om det er korrekt!!!

mvh Carsten 
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 10:52
Jeg er helt enig i tankegangen og det ligger sådan set også i mit forslag om at man starter i personligt regi eller I/S for så senere at omdanne til selskab. Her kan I opspare overskud i virksomheden til en foreløbig skat på 28%. Den foreslås faktisk nedsat til 22% i det nye regeringsoplæg. 

Udgangspunktet er at det opsparede overskud kommer til alm. beskatning (minus den foreløbige virksomhedsskat) når midlerne hæves men i forbindelse med en skattefri virksomhedsomdannelse kan det opsparede overskud i stedet fragå i anparternes anskaffelsessum. Dvs. at den udskudte skat flyttes over på de anparter I får ved selskabsstiftelsen. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 07
Skrevet kl. 14:43
Orv..

Hold da op..

lige på stående fod er det hele lidt sort snak.. skal vist lige sætte mig ned og læse det lidt grundigere igennem i aften..

Min idé var at lades momsregistreres, og burge det evt overskud på at købe div inventar til den nye virksomhed som der egentligt skal spares op til..

Kan det så ikke toretisk få fuld udnyte af indtægterne, uden at skulle betale skat?

Hilsner fra den nu forviret Steph

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 15:34
Jo hvis der er tale om inventar som kan straksafskrives (fratrækkes) med det samme. Dvs. hvis det er under de 11.000 kr. Ellers skal det afskrives. Herudover skal inventaret også anvendes erhvervsmæssigt i den bestående virksomhed og det er vel et problem når vi taler kontormøbler.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 07
Skrevet kl. 01:02
se.. DET var lidt nedtur.. idéen var at det skulel være inventar der skulle opbevares til senere brug i en helt anden slags virksomhed..
hm... lige nu virker det som om det næsten helt er umuligt at spare op til start kapitalet, uden at skulle af med ca. halvdelen i skat.. :-S

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 13:35
Hej Steph

Du/I skal ikke betale det halve i skat, men kan i første omgang nøjes med kun 28% som Bent Zimmermann skriver. Hvis I ellers ikke bruger jeres personfradrag kan I også tjene op til dette beløb før skat.

Der er vel også stadig nogle regler for at indskyde på etableringskonto, men her må vi lige have Bent på banen igen.

Jeg kan godt se jeres fidus i at købe inventar til cafeen for pengene, men overvej det nu også lige en ekstra gang (ikke for at være lyseslukker). Når I har tjent nogle penge, og vil til at starte cafeen, så er jeres inventar måske umoderne og kan ikke fås mere (kan ikke suppleres). Måske ender I med at købe en eksisterende cafe med inventar osv. Måske bliver I endda så vilde med at sælge jeres nuværende ydelser, at I slet ikke ønsker at drive café til den tid (har kikket kort tid på fotomat, og I har da helt sikkert nogle evner der).

God vind til det hele.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)