Jeg skal igang med et samarbejde med en programmør omhandlende en side han udvikler for mig mod en fast betaling pr. produkt der bliver solgt. Jeg føler at en kontrakt imellem os ville være en seriøs tilgang til samarbejdet, da vi begge ønsker at vores aftaler skal være bindende. Findes der en færdig standard kontrakt for samarbejde mellem virksomheder som man kan hente og evt. tilpasse sine egne vilkår, eller er man tvunget til at købe advokat-timer Nogen der har erfaringer med dette?
|
TommysGirl:Jeg skal igang med et samarbejde med en programmør omhandlende en side han udvikler for mig mod en fast betaling pr. produkt der bliver solgt.
Jeg føler at en kontrakt imellem os ville være en seriøs tilgang til samarbejdet, da vi begge ønsker at vores aftaler skal være bindende.
Findes der en færdig standard kontrakt for samarbejde mellem virksomheder som man kan hente og evt. tilpasse sine egne vilkår, eller er man tvunget til at købe advokat-timer
til sådan en kontrakt?
Nogen der har erfaringer med dette?
Det er bedst at få en advokat ind over. Der findes ingen standard kontrakter der tager højde for individuelle ønsker og behov. Så der er ingen vej udenom, med mindre I vil starte med at gøre det forkerte I skal nok regne med ca. 3.000 hver, 1-2 møder af 1 times varighed samt en kontrakt til gennemsyn og så underskrift.