Kære Amino''er Jeg overvejer kræftigt at starte en internethandel med import fra østen, som skal sælges via auktioner. Auktioner, som løber 24 timer i døgnet, og som selvfølgelig vil koste noget i starten, da det sikkert er ganske få der "byder op" i begyndelsen - indtil siden er verdenskendt (i Danmark) ![]() Auktionssiden, skal også have en privat auktion, hvor folk kan bortauktioner hvad som helst. alt hvad de måtte have på loftet eller i kælderen. Måske skal siden også indeholder diverse butikkers/fabrikkers outlet??? Ja det er min drøm, min plan - som jeg forhåbentligt realiserer inden længe. I hvertfald gør jeg pt. på et iværksætterkursus og gør mig klog på diverse emner om det at være selvstændig. Jeg regner dog med at beholde mit nuværende job indtil målet er nået, og jeg kan tjene til dagen og vejen på firmaet. I den forbindelse er der jo hudredvis (læs: tusindvis) af spørgsmål, og måske er der nogle der kan hjælpe mig med svaret på nogle af mine spørgsmål? En kollega har fortalt at man ikke både må have en importauktion OG en privatauktion (altså hvor folk selv kan bortauktioner deres ting). Er det korrekt? Hvordan får jeg bedst OG billigst min hjemmeside gjort kendt? Først og fremmest i DK, men på sigt forhåbentligt også i andre lande. Er der fordele ved at den hedder .com fremfor .dk? Eller hvad gør forskellen? (prismæssigt også) Hvordan får jeg de rigtige kontakter i Østen - og ikke mindst, de rigtige priser og varer. Kendern nogen nogen der er gode til det, og som jeg kan kontakte? Jeg er selv særdeles handelsminded, og laver sjældent en "dårlig" handel, men har pt. ingen erfaringer med Østen. Jeg mangler måske nok en person, der kan forudsige trenden, altså ved hvad der nok kan sælges af ting og sager. Så hvis nogen kender nogen, der bare har de ideer, så hører jeg gerne fra dem. Hvis der skulle være nogen i Nordjylland, Sønderjylland, på Fyn og Sjælland, som har lyst til at starte dette op og tror på ideen, som jeg. Ja så hører jeg også gerne fra jer... Jeg tror på at afdelinger i hele landet med høj service vil få stor succes. Der er megen lidt kvalitativ konkurrence mener jeg. Ja det var få ord om mig og min vision. Håber at høre fra nogle der ved lidt mere om det her - end jeg gør. Mvh Kenneth |
Opstart HJÆÆLP!
Kenneth Madsen http:/www.dubuy.dk
|
Hans Meyer
https://net2skilte.dk - Alt i gadeskilte, roll-up, klaprammer, messediske, brochureholdere
Hej Hans Tak for brevet, men det kan godt være at det er fordi jeg er HELT grøn endnu, men vil du ikke være venlig at uddybe dit brev? Jeg ved ikke helt hvad du mener med MLM? Og det med at flere har forsøgt sig med auktionshuse, og at kun få "overlever". Vil du fortælle lidt mere om det? Jeg kender nemlig ikke til nogen der er lukket, men til gengæld kender jeg til ganske få, som jeg mener kunne forbedre deres koncept m.m. Jeg tror der er et potentielt marked, men kan tage fejl? Del venligst lidt mere ud af din viden og/eller din overbevisning. Jeg vil meget gerne høre mere. Mvh Kenneth |
Kenneth Madsen http:/www.dubuy.dk
Hej Kenneth Ja, her må jeg jo bryde ind og sige, at jeg er helt enig med Hans Meyer, -altså, at det gælder om at få oprettet en webshop eller at benytte sig af eksisterende auktions- og salgsportaler. Men der, hvor jeg ikke er enig med Hans Meyer, er der hvor du bliver advaret om ikke at benytte dig af en eventuel MLM-firma (Multi Level Marketing). Hvorfor gøre det på den dyre og mere besværlige måde? Hvorfor nøjes med at få sine varer eksponeret til få kunder, når man kan få dem ud til mange? Hvorfor tjene færre penge, når man kan tjene flere? Hvorfor nøjes med det halve når man kan nøjes med det hele? Man kan endda blive medejer af portalen ved køb af aktier. Jeg forstår ikke hvorfor Hans Meyer giver dig dette råd. Måske har han ikke selv erfaring med disse portaler? Systemet hedder DubLi: Prøv lige at tjekke verdens bedste shopsystem: DubLi er en GLOBAL handelsportal, som slår alt hvad du hidtil har set, -fordi det indeholder det hele i en portal. Portalen er allerede i gang og shopsystemet lanceres i slutningen af februar, -så det er den perfekte mulighed at gå ud og fortælle alle du kender om muligheden nu! Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte undertegnede på +45 51 26 21 26 eller gå direkte til sagen på www.dublinetwork.com/2737 Mvh. Frederik |
Hej Kenneth. Det jeg mener er, at selv om du skulle være en haj til programering af et online auktionssystem, så skal du også have mange brugere ind, således du kan få priserne op på de vare du vil sælge (der skulle jo gerne blive et DB) 1) Du kommer ikke langt med 250.000,- i markedsførrings omkostninger, for at få nysgerrige ind og kikke på auktionshuset. 2) Du skal have rigtig mange og brugbare ting på auktionerne for at evt bydere kommer igen og igen. Har du fx "kun" 250 forskellige varenumre at byde på, er jeg ret sikker på at der ikke kommer ret mange gengangere ind på sitet. Har du istedet kontakt til nogle leverandører og du ikke har mod på at starte op "for fuld skrue" med en rigtig webshop, med Dankort betaling m.m., vil jeg foreslå at du istedet prøver at starte op med at lave auktionerne på fx QXL. Kunder på nettet er meget skeptiske over for om de nu også kan stole på en webshop, så tilbyder man kun bankoverførsel som betaling, taber man rigtig mange kunder på gulvet og her er en "blåstempling" fra PBS meget vigtig. Jeg kan oplyse at vi selv modtager betalingsformerne: Dankort - Visa - ewire - Danske Netbetaling - BG Netbetaling - bankoverførsel og målt over 3 år, foregår ca 98% af vore indbetalinger med Dankort/Visakort. En mulighed er selvfølgelig også at sende pr. efterkrav, men her er mine erfaringer (og Post Danmarks) at ca 40% af alle forsendelser aldrig bliver afhentet og sendes retur, med deraf følgende omkostninger til porto og gebyrer UDEN at have solgt noget og man skal igen bøvle med at pakke varerne ud, lægge dem på lager, lave kreditnota m.m. Dvs at du hurtigt har en omkostning på 100,- til porto, efterkravsgebyr, indpakning, fakturering m.m.pr ordre der IKKE blev til noget. MLM = Multi Level Marketing, går egentlig mere ud på at sælge systemet til andre, end selv have en forretning kørende, men prøv selv at søge her på Amine og andre steder for mere info. |
Hans Meyer
https://net2skilte.dk - Alt i gadeskilte, roll-up, klaprammer, messediske, brochureholdere
Til Frederik vedr din kommentar. Jo jeg kender systemet ganske godt, havde egentlig allerede tegent mig op da systemet startede for vel ca 2½ år siden og har igen i efteråret 2006 været til infomøde igen. Nu er det meget begrænset hvad du får mig til at skrive her i et åbent forum, da jeg ikke ønsker at få nogen former for injurie sager på halsen. |
Hans Meyer
være, men medmindre du har en 50 mio. eller noget i den stil, til at få bygget en auktion op med servere der kan klare presset, af de tusindvis af kunder du nu får på siden, telefonsystem, pc''ere, kundeservice, bygninger osv. tror jeg det er meget svært, men jeg håber det lykkedes hvis du går igang med det. Der kan selvfølgelig startes fra bunden, men uden at give den gas fra start, er jeg bange for der kommer for få kunder. Jeg ville ønske der var en der kunne give qxl konkurrence. Siden er efterhånden ved at køre ret godt, men der har mildt sagt været voldsomme problemer, siden de skiftede platform i sommers, og det mest utrolige er næsten, at de er nomineret til e-handelsprisen. Konkurrence er sundt, og qxl er et ret godt billede på, efter min mening, hvad der sker når der er monopol. Der er godt nok en 3-4 andre, men det ser noget skidt ud med auktioner og kunder. Dubli derimod tror jeg langt mere på. Hvor kan man købe aktier der? Jeg har nemlig spurgt, da jeg har en god fornemmelse med siden (Måske fordi logoet ligner ebays :) ), men de sagde der endnu ikke kunne fås aktier. |
Billigt Hundeudstyr Online
Langvang, kan du uddybe hvad du mener der er gået galt for QXL? Jeg benyttede dem som sælger før sommeren, og mener faktisk ikke der var noget konceptuelt at udsætte på deres løsning. I bund og grund fungerede det godt. Har de skiftet softwaren ud eller er det hardwareplatformen det gik galt med? KLM: Held og lykke. Overvej evt. at lægge iværksætterkurset lidt på hylden og tag et kursus i programmering istedet for. Med dit ambitionsniveau er sidstnævnte nok det vigtigste. |
Hej Langvang78 Kontakt undertegnede ang. hvordan man køber aktier. Det kan stadig nås. Mvh. Frederik |
Nu er det meget begrænset hvad du får mig til at skrive her i et åbent forum, da jeg ikke ønsker at få nogen former for injurie sager på halsen. Hej Hans Meyer Du skulle ha´ været til mødet i Greve i søndags. Det har udviklet sig siden din entré for to et halvt år siden. Konceptet, shopsystemet som lanceres d. 28. feb. og portlen er dybt professionelt. Håber du har lyst til at undersøge det videre og følge udviklingen. jeg står gerne til rådighedmed mere information om de nye tiltag. mvh. Frederik |