Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skatteregler i Sverige og Norge

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminos,

Vi har netop udvidet ggfree til Bla. Norge og Sverige, og vi mangler lidt initialrådgivning.

1. I Danmark er der jo som bekendt en regel som siger at man, som minimum, skal momsregistreres ved en OMS på DKK 50.000,-
        Er der en lignende regel i Norge og Sverige eller noget tilsvarende vi skal være opmærksomme på?

2. ggfree.com''s forretning ligger i et offshoreselskab. Det bliver hostet, drevet og ejet uden for DK, og der er ingen forretning med danske domæner eller forretninger.
        Kan vi drive NO og SE direkte fra dette offshore, eller kræver det et underliggende Ltd i de respektive lande? Hvis så; Hvad skal vi være opmærksomme på her?

3. Yderligere oplysninger / inputs / advarsler omkring de to lande vil blive værdsat :-)

Med Venlig Hilsen

Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 20:18
Henrik Jonsson Salg og Marketing konsulent - Udvid til Norge 4.8 Mil potentielle kunder Vi viser vejen. contact@hjtranslation.com
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 20:48
Hej Henrik,

Vi vil også have noget professionel rådgvining, da vi ønsker et stykke ansvarspådragende papir med en underskrift fra en professionel. Vi vil dog gerne kunne stille de rigtige spørgsmål og have bare minimum af indsigt før vi begynder at smide DKK 1.xxx,- timen efter en advokat eller revisor.

NB: Tak for links. Dem vil jeg kigge nærmere på :)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:55
Hej Claes. Det med momsen ligger uden for mit/vores kompetenceområde.  Jeg kan ikke se at du behøver at have et registreret selskab i de øvrige lande men du bør undersøge det der.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 09:05
Hej Bent,

Det var da en skam.... Tak for din tid. :)

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 10:42
Hej Claes

Med hensyn til, om I skal have underliggende ltd.ere i de respektive lande, kan jeg da fortælle, at der er stor forskel på, hvordan reglerne er i Norge og andre steder, forstået på den måde, at du skal være norsk registreret for at have et .no-domæne. Jeg bogfører for et par webshops, som er gået ud over de danske grænser, og det er altid Norge, som giver udfordringer domænemæssigt. I de aktuelle tilfælde er det for den enes vedkommende blevet løst ved at få sig en norsk samarbejdspartner, da det i øvrigt gav nogle andre fordele for de konkrete forretninger. Den anden opgav Norge men startede i Sverige, Finland og snart også Polen.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 16:18
Hej Anette,

Tak for dit svar.
Vi er allerede igang i Norge med http://ggfree.no , så den del har vi fixet :) .

Hvad kan du ellers fortælle mig om Norge''s skattesystem?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)