Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stadig arbejdsløs - er det mon alder ??

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Jeg kan se at du har prøvet rigtigt meget.
Jeg stod i samme situation for godt 5 år siden og nu har min virksomhed Tele Call Danmark som handler med enkle fastnettelefoner og mobiltelefoner telefoner til ældre og handicappede 5 års fødselsdag d. 1. december. I dag lever min bedre halvdel jeg af forretningen. Vi er vi super glade for at vi hele dagen kan hjælpe ældre, handicappede og deres pårørende med at finde en telefon som er optimal for den enkelte Smile

Du kan sagtens gøre det samme inden for dit område. Du har helt sikkert en masse viden som er interessant for andre her på amino. Tá og skriv blogs hvor du stiller din ekspertviden til rådighed for andre. Det er der garanteret mange som vil læse, og lur mig om der ikke er nogen som ikke selv vil prøve kræfter med opgaven, og kontakter dig for at få din hjælp. Her på Amino er der rigtig mange forskellige virksomheder, som importerer varer som de sælger videre b2b eller b2c.
Jeg kan også se at du allerede har prøvet kræfter som selvstændig, så hvorfor ikke gøre det igen?

Og så lige en lille detalje. Når jeg kigger på dit vc, står tredje række ikke lige over hinanden og dit karriereforløb står fint med det nyeste først. Dine kurser bør også stå med de nyeste først.

vh
Henrik

 

Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan i alverden fik du job de andre gange? Nu har du lavet 2 indlæg a 3 linier, hvis du tror du får job på dette.....så forstår jeg godt du ingen job har.

Måske disse indlæg tæller som en ansøgning hos din akasse?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lasse Skjøde Knudsen:

Om du ønsker flere informationer end nedenstående link... skriv venligst

 http://skjode.com/OM LASSE/cv.html

 Tak for interessen på forhånd

Du spørger om det er din alder, det tror jeg ikke det er.

Hvis jeg kigger kritisk på dit resumé, så får jeg den tanke at du i 2007 mistede ambitionerne. Der er for mig at se også en masse overflødige informationer som jeg nok ville undlade.

Nu er vi alle forskellige, men jeg ville aldrig have følgende i mit C.V.:

  1. Fysik/Psyke (Er noget du skal lade andre vurdere der møder dig til samtale)
  2. Lønkrav (Når du skriver 1-50.000 signalerer det ligegyldighed, skriv forhandlingsvillig)
  3. Kørekort (Pletfrit? - Skriv kategori istedet, de kan spørge hvis de vil vide om det er pletfrit)
  4. Straffeattest (Der er ikke noget der hedder klinisk ren. Bare skriv Ren straffeattest)
  5. Rejseaktivitet (Undlad det helt, virker som om du ikke har tid til arbejde)
  6. Fritidsaktivitet (skær oplysningerne det ned -virker som om du ikke har tid til arbejde)
  7. 2010 - undlad information om din 4 ugers praktikplads.
  8. Skær ned på charmen om alle de ting du skriver du er, det er for overvældende.
  9. Fjern det billede fra Facebook, ingen præsenterer seriøst en ny medarbejder i bar overkrop til andre kollegaer der lige tjekker Google eller Facebook.

Sidst men ikke mindst, så med hensyn til ambitionerne, så kan man tænke, hvorfor har han ikke taget en cand merc under disse år og sat sig selv nærmere ledelsesposterne eller andre uddannelser man kunne have taget.

Når man så Googler dig, så ser man at du nu forsøger dig som selvstændig, står i din profil her, så hvorfor skulle man ansætte dig? Så man kan brødføde dig til du har fået dine egen virksomhed op og stå?

Ovenstående er bare betragtninger og råd, intet personligt, men bare observationer og meninger.

Håber du kan bruge det til noget.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mark MK:

Bo Lyhne:

Øhhh.... Linket virker ikke?

Brug copy/paste, virker fint her. Men Amino kan ikke lide mellemrum i links ;)

der er vel ej heller nogen der bruger mellemrum i links...

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lasse. Sidder lige og kigger på dit cv.

Jeg har selv stået i din situation mange gange og har med tiden fundet den metode der virker for mig.

Dit CV:

Jeg kan slet ikke se hvem du er.. Den måde jeg har lavet mig cv på er:

Navn
adresse
by
tlf
mail

Dernæst et kort resumé om hvem jeg er på arbejdspladsen. dvs. hvilket humør og hvilken personlighed jeg kommer på arbejde med, ikke så meget med at jeg er loyal, flittig osv. I mine øjne er det en dinosaur at skrive det, da det er de samme ord der bliver brugt igen og igen og igen. Og sidst men ikke mindst mine forventninger til min arbejdsplads samt arbejdsgiver.
Jeg mener og mine erfaringer er, at en evt arbejdsgiver plejer at se positivt på at jeg skriver det. 

Så skriver jeg lidt om fritidspersonen, så et potentielt firma, kan se hvem jeg er , når jeg har fri.

Så kommer der en sektion med mine kurser

og dernæst uddannelser samt evt. sprogkundskaber.

Nu kommer mine tidligere stillinger så.

Til sidst skriver jeg (hvis det er til en opslået stilling) at jeg glæder mig til at høre fra dem og hvis jeg ikke har hørt svar inden 14 dage, tillader jeg, mig at ringe til dem.
Det har, for mig, gjort at jeg i det mindste får et svar i næsten 100% af tilfældende og så kan jeg samtidig få svar på hvorfor stillingen ikke tilfaldt mig 

Når jeg så har gjort det, så tager jeg mit cv i hånden og kører ud til de firmaer der kunne have min interesse, og tager en snak med dem, hvis de har tid og lægger mit cv hvis de ikke har tid og det er uanset om de står og mangler en ny medarbejder eller ej.
I mine øjne duer det ikke at sende sit cv, med mindre firmaet ligger meget langt væk. 

Dernæst skal du søge de stillinger du brænder for. Det nytter ikke at du går ud og søger et job, som du i bund og grund ikke gider, men bare skal have, får at tjene penge. Du kan IKKE sælge dig selv, hvis du ikke brænder for jobbet.

Til sidst vil jeg lige påpege. Punktopstilling. Jeg synes dit cv er meget roddet og det kunne være at nogen HR folk, slet ikke får læst det ordenligt, da de ser det og dernæst lukker ned, da det er uoverskueligt.

Du skal kunne sælge dig selv på få sekunder!

Alt det ovenstående, er mine egne erfaringer og ikke statestik eller andet "ekspert" bla bla. Bare mine egne observationer, og jeg har været en yo-yo. Jeg har haft eet hav af stillinger i alle mulige forskellige brancher, og mange af stillingerne har jeg fået, uden erfaring.

 

Jeg har lige et spørgsmål på falderebet. Hvad søger du forresten? :)

/Flemming

 

www.senbi.eu - Dit motions site.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Med tiden.. helt sikkert..

Og kan jeg her bruge lejligheden (håber, at alle andre læser dette) til, at takke for positive/negative/konstruktive svar.. nogle af jeres råd vil jeg sikkert følge i min videre fremfærd

Jeg er stadig åben, for inputs

M.v.h. og god week-end/glædelig jul til jer alle

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dit svar Flemming...

 

Noget af det vil jeg helt sikkert bruge... andet absolut ikke

Tak for dit indlæg

M.v.h.

Lasse

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Skjøde Knudsen:

Tusind tak for dit svar Flemming...

 

Noget af det vil jeg helt sikkert bruge... andet absolut ikke

Tak for dit indlæg

M.v.h.

Lasse

Hehe du skal jo også kun bruge det der passer til dig.

 

www.senbi.eu - Dit motions site.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit indlæg og alle dine kommentarer...

Siden mit indlæg her, er jeg blevet klogere - men har stadig benene på jorden. Jeg vil dog ALDRIG kunne finde på, at irettesætte andre (som du gør) - offentligt...  Jeg er nok ikke klogere end det du offentligtgør mig for, at være !

Kritik er altid velkommen - negativ som positiv - mange tak

Glædelig jul, skal du have med på vejen

M.v.h.

Lasse

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lidt offtopic og plat humor, men det lyder næsten som et cocktail kort på en thai massageklinik :)

"Dansk, tysk og engelsk i skrift og tale (flydende)  – desuden rutineret i svensk / fransk og spansk til turistbrug"

 

Billigt logo - Professionelt logodesign

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)