Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NEM ID

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skifter alle banker til NEM ID, som har fået masser af kritik. Forstår ikke hvorfor man skifter til et system der kræver at man har et kodekort på sig, når det i forvejen virker udmærket med en sikkerhedsnøgle, som man kan lægge ind på de PC´er man nu bruger.

Hvad synes folk om det herinde? Jeg tror, det blir belastende for mig som logger ind på netbanken 2-4 gange om dagen. Måske er jeg den eneste eller?

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 12:59

Nu har jeg så endnu ikke fået mit eget nem id login, men jeg logger også på flere gange om dagen. For mig bliver det bare en belastning at skulle indtaste en kode hver gang.

Ender nok med at smide alle koderne ind i pcen når jeg modtager dem,  selvom det ikke er så smart :)

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 13:00

Fordelen er at man kan logge på sin Netbank uanset hvilken computer man er på. Tidligere skulle du bruge den computer du installerede din nøgle på (de er nu alle centralt hos NemID).

Nøglekortet er bare en tilvending vil jeg mene. Det var nok heller ikke lang tid så kan man købe en USB - dongle der gør det automatisk.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Tilmeldt 6. Sep 10
Skrevet kl. 13:05

Kim Vinberg:

Nu har jeg så endnu ikke fået mit eget nem id login, men jeg logger også på flere gange om dagen. For mig bliver det bare en belastning at skulle indtaste en kode hver gang.

Ender nok med at smide alle koderne ind i pcen når jeg modtager dem,  selvom det ikke er så smart :)

Det overvejede jeg også, men man mister vist overblikket fordi det er et "tabel-skema". Men det kan nok løses ved at plotte ind på en excel fil eller bare tage et detaljeret billede af kortet.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:08

DC Trading:
Det overvejede jeg også, men man mister vist overblikket fordi det er et "tabel-skema". Men det kan nok løses ved at plotte ind på en excel fil eller bare tage et detaljeret billede af kortet.

Har du en iPhone så er løsningen ved hånden

http://www.danielbahl.dk/ios/gemid.php

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 13:14

Ideen med engangs nøgler synes jeg er rigtigt god. Det kan være det er lidt mere belastende for de 15-20% der har godt styr på sikkerheden på sin computer og har en sikker adgangskode. Men hr og fru Danmark har altså ikke altid styr på at få opdateret deres systemer og bruge en kode der ikke hedder "fido49"

Med NEMID er det ikke nok bare at få lagt en keylogger ind på computeren, nu kræver det også fysisk adgang til (som løsningen er lige nu) papkortet, hvilket gør det LANGT sværrer at bryde igennem sikkerheden.

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 13:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg er jo personligt vildt glad for mit NemID-kort 

Tilmeldt 6. Sep 10
Skrevet kl. 13:42

Niels Henriksen:

DC Trading:

Har du en iPhone så er løsningen ved hånden

http://www.danielbahl.dk/ios/gemid.php

Jamen det har jeg da Smile tak for linket Yes

Tilmeldt 6. Sep 10
Skrevet kl. 13:49

Anja Lysholm:

Jeg er jo personligt vildt glad for mit NemID-kort 

Hej Anja

Super video du har lavet Smile du har virkelig ændret hele mit syn på brugbarheden af NEM ID, så mon ikke hele den danske befolkning tager imod NEM ID med åbne arme Stick out tongue

Tilmeldt 6. Sep 10
Skrevet kl. 13:51

SkumF:

Ideen med engangs nøgler synes jeg er rigtigt god. Det kan være det er lidt mere belastende for de 15-20% der har godt styr på sikkerheden på sin computer og har en sikker adgangskode. Men hr og fru Danmark har altså ikke altid styr på at få opdateret deres systemer og bruge en kode der ikke hedder "fido49"

Med NEMID er det ikke nok bare at få lagt en keylogger ind på computeren, nu kræver det også fysisk adgang til (som løsningen er lige nu) papkortet, hvilket gør det LANGT sværrer at bryde igennem sikkerheden.

Ja den havde jeg også tænkt på. MEN hvad er forskellen på at have fysisk adgang til pap-kortet og have fysisk adgang til computeren hvor SIKKERHEDS-NØGLEN er lagt ind? Man kan ved ikke som hacker fiske en sikkerhedsnøgle ud af en andens PC eller hvad?

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)