Jeg fraflyttede i august måned et hus jeg havde leget. Den 13.9. blev der afholdt flyttesyn. Her fik jeg udleveret en fraflytterapport, hvor viceværten havde specificeret en lang række punkter som han mente skulle laves, udover at vi selv havde fået en maler til at male alle indvendige vægge og lofter. Jeg skrev under på denne rapport, ikke som godkendt, men kun for modtagelsen. Idag d. 26.11 har jeg stadigvæk ikke modtaget nogen opgørelse eller mine godt 30000 kr. i depositum retur. Lejelovens paragraf 98, stk. 2 skriver at Udlejeren kan ikke gøre krav i medfør af stk. 1 gældende, når der er forløbet mere end 2 uger fra fraflytningsdagen. Denne frist på 2 uger er i lejekontrakten forlænget til 1 måned. Ved min henvendelse til boligselskabet oplyser de mig at de da har gjort krav til mig, da jeg jo har modtaget og underskrevet for modtagelsen af udflytningsrapporten. Og den fik jeg jo den 13.9, så de har opfyldt lejelovens krav! Kan det virkelig være rigtigt? Er sådan en udflytningsrapport det samme som at gøre krav gældende jvf. lejeloven? Der var ikke anført nogen pris for de arbejder der skulle laves. |
Lidt stof til eftertanke findes i dette link - specielt når du har underskrevet fraflytningsrapporten.
http://www.lejerneslo.dk/asp/visaz.asp?Id=75