Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra IS virksomhed til Aps

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har tit været herinde og luret mig omkring og fået gode råd men ikke været den store benytter før nu:)

Så mit spørgsmål lyder følgende:

Men nu hvor jeg har et IS virksomhed med en partner, er der sket en masse..

Det skal siges at først og fremmest har vi haft virksomheden sammen i 3 år uden problemer og betalt alt til tiden men efter krisen opstod, kan vi virkelig mærke den hos os. Er så blevet ret nervøs for vores fremtid (især min), da jeg også har en anden butik (enkeltmands). Det korte af det lange er at vi måske skal lukke og slukke for vores Is virksomhed hvor vi har udestående for over 700.000,- og skylder til både andre samarbejdspartner samt skat i A-skat + B-skat samt moms :(

Det som vi har oplevet for nogle mdr. siden er at vi fik et godt tilbud om ny butik hvor alt var i. Altså alt fra kasseapparat til inventar til at starte butikken. Vi blev enig om en forpagtning med ingen udbetaling udover mdr ydelse.

Det der så skete var at vi søgte nyt Cvr nr. men fik et brev fra skat om at vi ikke kunne stifte en virksomhed da vi skylder penge til Skat. Men med 90.000,- i sikkerhed til momsen ville vi få pengene tilbage inden 1 år. og ellers kunne vi skrive et klagebrev og de ville se på sagen.

men her kommer så mit rigtige spørgsmål.

Vi skylder som sagt nogle penge i vores IS virksomhed (over 700.000.-) men har for over 200.000.- i aktiver i firmaet som vi faktisk overvejede at starte Aps med men kan dette lade sig gøre da vi fik et afslag mht. forpagtningen ?

og også for min enkeltmands virksomhed jeg har alene. Den kører og betalter alt til tiden og vil også have et Aps til den men kan jeg gøre det eller er der andre alternativer??

Håber i kan hjælpe mig igennem dette triste situation jeg er havnet i.

Hilsen

Lucas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:09

Hej.

Først og fremmest B-skat er jeres personlige problem, og ikke I/S`ets.

I/S et skal lukkes, og i deler i jeres ideelle andele, og kan så hver især indskyde aktiverne

i et ApS.

Spørgsmål om sikkerhed overfor SKAT kan ofte forhandles f.eks. ved hjælp af budgetter,

månedlig momsafregning mv.

MvH

Peter

Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:13

Jamen kan vi godt stifte et Aps da det ikke er helt sikker på om vi overlever i Is´et. Vil bare gerne sikre mig så vi ikke stifter personligt. Selvfølgelig stifter vi overfor skat med både momsen og skatterne men hvad med vores samarbejdspartner?

vi skal også snart i dialog med skat mht af fordele vores beløber så vi kan få det betalt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:56

Hej.

Jeg forudsætter at i kan betale jeres kreditorer fra I/S`et, idet i hæfter personligt og

solidarisk herfor.

Hvis ikke, bliver det nok svært at rejse kapital til stiftelse af et ApS.

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)