Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad sker der på "Borgen" !?!?!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino

Ja, undskyld jeg forstyrre, men jeg er så frustreret over den måde tingene fungere på (eller ikke) inde på Borgen.

Dette er som sådan ikke en klagesang mod den ene eller anden blok, ja kan snart ikke kende forskel på personerne bag "politikeren" og de forskellige partier længere, venstre vs. højre mv.

Hvor er forskelligheden, den forskellighed der skulle afspejle det dejlige danske samfund? Synes det er trist...

Fair nok at man prøver og laver et regerings grundlag og gå til valg på - men hvordan kan man som rød idealist forstå at man som S + SF kan være enige i så mange ting på forhånd - for mange må det da lyse langt væk af personer/partier der stort set vil gøre alt bare for at få regeringsmagten, koste hvad det koste vil - men er det virkelig det Danmark har brug for?

Omvendt så forstår jeg ikke den modsatte fløj lukker sig inde i en klokke, og ikke blot prøver at høre de mindre partier inde på midten, hvad de egentlig har og sige - få lidt inspiration, og få afprøvet nogle skæve vinkler af. - og så igen synes jeg det er utroligt at man som lille parti spiller med så store muskler som nogle gør - er det bedre for deres vælgere, at de ikke får et eneste ord indført, eller måske får sat et par enkelte linjer ind i teksten i deres retning - således at man kan se sit eget fingeraftryk på den enkelte aftale, i stedet for at forlade forhandlings bordene, fordi tingene nu engang ikke kan blive 100% som man gerne vil have det.

Hvad kan folk forvente når man ikke har 90 mandater??

Jeg savner og se mennesket bag politikerne, og her mener jeg ikke en eller anden form for propaganda offensiv, hvor man lige ser den ene med kone og børn - nej jeg vil se mere personlig indlevelse - mere engagement og vilje, se mennesket bag facaden der brænder for sagen, i stedet for den iskolde politiker, der smider den samme smøre afsted igen og igen.

Det virker efterhånden lidt for kunstigt!

Hmmm, burde man selv oprette et parti, hmmm? - Det er måske lige en stor mundfuld, men hvor ville man da gerne - et parti med plads til forskellighed, plads til forskellige holdninger - det ville jeg gerne stemme på, så længe den fulgte en rød tråd for flertallets bedste.

Undskyld, blev bare lidt idealistisk her i det flotte snevejr - medvind til alle - både ude og inde :)

Bendtsen

Fra Høng
Tilmeldt 13. Aug 10
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bendtsen

Helt enig med dig - vi har i snart lang tid diskuteret hvad der egentlig er blevet af de politikere som turde have en holdning. Nu vel - de fleste af dem har da en holdning - den er bare ikke deres. Den er heller ikke deres partis. Nej - deres holdninger er udtryk for populisme - de siger det de ved folket vil høre.

Og ja - der snart ikke meget forskel på rød og blå - synes egentlig det var tydeligere under Fogh. Der mangler personer i Tinget som tør stå inde for deres meninger - hvor skal man snart sætte sit kryds henne?

Personligt synes jeg ikke at det er hvad vores folkestyre har brug for. Der er for mange partier og for lidt politik.

Amino-forum skal selvfølgelig ikke blive en markedsplads for ytringer om politik - men jeg synes faktisk du har fat i noget af det rigtige..

Lad os da håbe den kønne sne bliver liggende lidt endnu - så kan vi da nyde den.

MVH Thomas Madsen

Leder du efter et online-gavekort? så finder du det helt sikkert på - www.netgavekort.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)