Når du er ejer af både dit butikslokale og din lejlighed, kan de ikke smide dig ud af ejendommen. De kan ikke tvinge dig til at sælge. Det er dit og du bestemmer selv. Reelt behøver du heller ikke følge de interne regler på de fælles områder. Men der er selvfølgelig god ide i at vise hensyn og holde sig gode venner med naboerne, for så vidt muligt. |
Hej Peter
Jeg føler med dig, tro mig... min situation er omend meget værre, hvis dette kan være dig en hjælp!
Jeg er i en ejerforening hvor 3 af 5 har rottet sig sammen... og jo de har flertallet og bestemmer derfor. De finder på særprægede regler som ikke er gældende for dem, godkender byggeprojekter for hinanden og underkender andres, løber fra aftaler til trods for at de er vedtaget på generalforsamlinger... og det aller værste. De har besluttet at min overbo må bygge en altan udover mine stuevinduer, badeværelsesvindue og køkkenvindue, til trods for at dette vil medføre væssentlige forringelse af lys og derved tab af værdi for min lejlighed...
Nå ja, så har formanden nøglen til boksen med penge til vores vaskekælder. ca. 40000 kr. (over 5 år) som han ikke vil udbetale, og flertalet i ejerforeningen bakker ham sgu op... ligeledes har han fået tilsnusket sig flertallets godkendelse til at bygge en terresse i stuen på fællesareal og indført regler som gør at han ejer hele vores gård...
Ja, og der er faktisk mere... En hel del faktisk!
De har indkaldt til generalforsamling mandag den 17. sep... hvad mon det næste bliver??
Men det er en god historie ikke?
Mvh
Tommy Duus