Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

pdf printer i navision?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der mon en venlig sjæl, som kan hjælpe mig med hvordan jeg skal gøre, hvis jeg gerne vil kunne lave pdf filer af de rapporter jeg laver i navision?

Arbejder på mac og kører navision gennem Remote Desktop Connection.

Mange hilsener Helle

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 11:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Helle. 

Få din leverandør af remote desktop til at installere en PDF printer på desktoppen. 

Så kan du fra Navision vælge den og printe til en .pdf fil - det er ganske let. 

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 11:47

Hej Helle

Scannet plejer at have Cute PDF installeret som printer på deres terminalserver. Når du printer, skal du bare vælge Cute PDF Printer, så kan du få dem printet som PDF.

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 11:47

Desværre siger supporten at de ikke kan finde ud af det når det er mac...

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 11:48

Skulle gerne have gemt som en pdf fil så jeg kan maile den i stedet for at printe...

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 11:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen. 

Det har jo intet med din egen computer at gøre. Print dem som PDF på terminalserveren, og send dem derfra. Eller flyt dem fra terminalen til din mac efter de er konverteret

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 12:11

Nu har jeg prøvet »print to file« og gemt den. Men - hvor er den så gemt henne? Og hvordan får jeg den derfra og om på min mac's skrivebord?

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 21:16

Helle - houseofkids.dk:
Nu har jeg prøvet »print to file« og gemt den. Men - hvor er den så gemt henne? Og hvordan får jeg den derfra og om på min mac's skrivebord?

anyone? :·)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 00:54

Hej Helle,

På din Terminal Server kan du installere en PDF skriver. PDFCreator er en gratis udgave, som kan det, som du skal bruge.

Ved installation af PDFCreator, oprettes en "printer", som kan fremstille PDF-filer.

Når du så skal udskrive fra Navision, vælger du den PDFCreator printer på Terminal Serveren, hvorefter du får mulighed for at gemme PDF-filen - eller sende den via mail.

Har du adgang til et drev på Terminal Serveren fra din mac?
Hvis ja, kan du på din mac vedhæfte PDF-filen, som du gemte på Terminal Serveren, og sende dem i mail fra din Mac.

Giv mig et praj, hvis du kan bruge lidt hjælp på Terminal Serveren.
Jeg sidder sandsynligvis på kontoret i morgen formiddag (onsdag). Så skal vi hurtigt sætte det op. Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 32
Fra  FusionDynamics Skrevet kl. 08:41

Hej Helle

Den nemmeste måde er at installere fx CutePDF Writer.

http://www.cutepdf.com/

Den bliver installeret som en printer. Dvs. du vælger den som printer, når du udskriver, og så spørger programmet, hvad du vil kalde PDF-filen.

Hvis du vil have lidt mere mere avancere løsninger, hvor du vil gemme i et arkiv i Navision og den slags, skal der laves tilretning i dit system.

Men skal du bare lave PDF-filer manuelt, kan du gøre det helt gratis med ovenstående.
Det forudsætter dog, at du har lov til at installere det på den terminal server, du kobler op til med Remote Desktop. Smile 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)