Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udtræk fra C5

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 7. May 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Er der nogen af jer, der kan fortælle mig, hvordan jeg trækker kundedatabasen ud fra C5 til excel?

Når jeg i kontrolpanelet klikker på Debitor / Rapport, kommer kun nogle af oplysningerne med. Men jeg har brug for både navn, adr. telefonnr, faxnr osv.

PS: Jeg er i øvrigt en analfabet ud i C5, så ikke tekniske forklaringer, tak :-)

God dag!

Katrine

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:49

Du kan eksportere kundedatabasen hvis du går i Debitorer/Tilpasning/Vedligehold/Eksport/Debitorkartotek.

Så kan du trykke på knappen "alle felter" og sætte kryds i "felterne med i filen" (så kan det godt lige tage lidt tid for C5 at opdatere) og så kan du trykke på "udfør" sige nej til Gem, trykke OK og så gemme filen.

Filen gemmes som en CSV fil der kan åbnes af Excel og så sletter du bare de felter du ikke skal bruge i Excel.

Hvis du bruger en lidt ældre version af C5, så gemmes filen som en TXT fil, og den skal du så have importeret til Excel, for at du kan rette i den.

Fra Odense
Tilmeldt 7. May 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 12:00

Mange tak, Torben. Du er en ven i nøden...

Men... jeg kom så langt at jeg kunne eksportere til en txt-fil, og når jeg trækker den ind i excel, lægger alle informationerne sig i en lang række (og ikke i kolonner).

Jeg har også forsøgt at gemme som komma-separeret fil med samme resultat.

Hvad gør jeg galt???

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:03

Så skal du starte Excel, vælg Åbn og så skal du i filtypen vælge Tekstfiler og så åbner du den eksporterede fil. Så skulle der gerne komme en guide frem til import af filen i Excel.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)