Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ADSL hos andre

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg overvejer at oprette en ADSL forbindelse i mine forældres sommerhus ... et sted som jeg opholder mig en del og det er bestemt af afgørende karakter at jeg har ADSL forbindels i forhold til mit arbejde.

Vil jeg kunne trække denne omkostning fra i mit regnskab - og hvorledes belaster det mine forældre ... et eller andet sted er den jo også til deres rådighed

Venligst

Claus

Fra Tune
Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 77
Fra  Whisky Tastings and Tours Skrevet kl. 14:22
Hej Claus,

Du kan med 100% sikkerhed ikke trække den fra i dit regnskab.

Det er det ikke dit sommerhus, du driver ikke virksomhed fra adressen og selv om det var eksempelvis i dit sommerhus, vil det vurderes af Skat, at kun en lille del af forbindelsen ville bruges erhvervsmæssigt, og igen vill de pointere, at du ikke drev virksomhed fra adressen.

Så kunne man begynde at vurdere om der var tale om en hjemmearbejdsplads, men så får du nogle andre problemer. Eksempelvis skal du  kunne bevise, at du har direkte adgang til virksomhedens systemer.

Jeg tror bare du skal betragte det som en gave til dine forældre, det er ikke besværet værd at slås med Skat om sådanne småbeløb. Du vil ende med at bruge mere tid (omregnet i penge) på slåskampen end det er værd.  

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:04
Enig med MT9. Løsningen for dig er som jeg ser det at du får et mobilt bredbånd. Noget jeg også selv er ved at kigge på.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)