Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Negativ effekt af automatiseret monitorering af rankings?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer!

Der findes efterhånden en lang række tjenster, der tilbyder automatisk monitorering af keyword rankings. Den slags statistik er jo ideelt at sætte computere til. De bli'r ikke trætte, og de laver ikke fejl.

Men kunne det tænkes at få en negativ indflydelse på rankingerne på sigt?

Jeg tænker: Hvis jeg var Google, og jeg så gentagne requests fra en aktør, så kunne det indikere forsøg på manipulation med resultaterne.

Er den tanke helt ude i skoven?

Go' søndag!

Kasper

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:30

Kasper:

Der findes efterhånden en lang række tjenster, der tilbyder automatisk monitorering af keyword rankings. Den slags statistik er jo ideelt at sætte computere til. De bli'r ikke trætte, og de laver ikke fejl.

Men kunne det tænkes at få en negativ indflydelse på rankingerne på sigt?

1) Computere laver skam også "fejl" - særligt når det computerne er sat til at undersøge hele tiden ændrer sig. Og det er netop tilfældet med ranking analyser - søgemaskinerne ændrer konstant i kodningen af søgeresultatsiderne og hvis ikke ranking softwaren holdes opdateret med dette, så virker det ikke.

2) Du skal være opmærksom på hvor disse services henter deres data fra. Hvis det er en service udenfor Danmark henter de højest sandsynligt ikke søgeresultaterne fra en dansk IP og dermed bliver det ikke de samme resultater, som en gennemsnitlig dansk søgebruger vil få.

3) Du kan ikke på et ranking tjek se hvilket website der står bag dem - men Google kan se hvilken IP forespørgslen kommer fra. Kommer der for mange requests fra en IP - eller requests som de opfatter som generende og automatiske, så spærre Google for denne IP. Men da du nok ikke surfer på samme IP som din webserver står på, er det sjældent et direkte problem for dit website.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:35

Hej Demib!

Gode pointer hele vejen igennem. Jeg ved godt, at I sidder med det markedsledende produkt på dansk grund, og jeg er helt enig i, at man bli'r nødt til at forholde sig til datagrundlaget og datavaliditeten, når det kommer til den slags værktøjer.

Kan du løfte sløret for, hvordan I undgår at tiltrække jer for meget uheldig opmærksomhed? Skifter ip-adresser & lokationer hele tiden?

Du har selvfølgelig ret i, at Google ikke kan se, hvilke konkrete sites, det er, der indikerer en konstant og vedvarende interesse for at ranke på x-søgeord.

Men hvis jeg var Google, ville jeg forsøge at triangulere mig frem til det på en eller anden listig facon.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:47

Kasper:
Kan du løfte sløret for, hvordan I undgår at tiltrække jer for meget uheldig opmærksomhed?

Nej.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:31

Mikkel deMib Svendsen:

Kasper:
Kan du løfte sløret for, hvordan I undgår at tiltrække jer for meget uheldig opmærksomhed?

Nej.

Det havde jeg ligesom på fornemmelsen! :)

Men mener du, at der kan være et problem, hvis det ikke er tilstrækkeligt indtænkt i den løsning, man bruger/køber?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:37

Kasper:
Men mener du, at der kan være et problem, hvis det ikke er tilstrækkeligt indtænkt i den løsning, man bruger/køber?

Ja, for så risikerer du jo at det ikke virker

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)