Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det smart ? - eller bare ulækker markedsføring

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit første indlægAmino starter med et spørgsmål til jer.

Der er hård konkurrence i stort set alle markeder, men jeg tager det nu roligt for jeg mener jeg kan overlever, men det er stikker mig i øjnene når jeg ser folk med alt for store armbevægelser, begynder at anvende, hvad der i min begrebsverden, kun kan gå under betegnelsen beskidte kneb - eller som anført i overskriften : Ulækker markedsføring

Nu til kernen - Lad os kalde hovedpersonen A - for der er kun en person.

Denne person administrer adskillige domæner med forskellige navne der alle peger i samme retning - nemlig personens hovedside som jeg kalder B

Lad mig så kalde markedet X - Personen driver nok 20-30 markedsførings websites der alle omhandler markedet X - men alle peger på sitet B

Alle disse websites beskriver og rådgiver underlødigt kunden til at besøge B - for det er simpelthen det bedste firma i verden til at dække markedet X

Så langt så godt - og det kan jeg så fint leve med - men nu kommer dét der får min film til at knække.

Personen A går under dække af kryptisk brugernavne på forskellige X-fora og - endda med angivelse af at være af det modsatte køn - og direkte anbefaler firmaet B.

Lad mig blot understrege at det ikke er mig der ser UFO´er ellever trolde i haven, det er ganske vist sådan som jeg beskriver - og jeg kan fint leve med det - men mit spørgsmål er nu - er det almindelig praksis at markedsføre sig sådan ?

Jeg mener sgu - da jeg var ansat hos Hewlett Packard var der jo ikke underlødige websites ejet af Hewlett Packard der lovpriste HP som værende det eneste rigtige mærke at vælge - eller var der ???

Jeg ridser op :

A har 20 fake-domæner som alle peger på B - på samtlige fakedomæner bliver der givet gas og fuld skrue - og når man så skal ind og se hvem der skal levere varen - så er det altid B

Indholdet på mange af disse "Pseudo" websites har stort set samme indhold - forskelligt layout (Wordpress) men alle har stort set samme ord og stil i opbygning

Er det bare mig der er gammeldaws - eller er det bare direkte ulækkert.

Meget kan man sige, men A ligger højt på Google - så måske er det smart nok, jeg håber bare ikke at fremtiden skal vise sig sådan.

CS

Fra Maribo
Tilmeldt 19. Nov 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 20:08

Nu kender vi jo kun situationen, som du beskriver den her, men for mig lyder det meget uetisk at drive sin forretning på denne måde. I hvert fald med så mange pseudosider.

Men se det på denne måde: at ligge højt i Google siger ikke så meget, hvis han driver sin forretning på denne måde. Ingen siger, at han får noget ud af det. Hvis han går ud på diverse fora for at promovere sig selv under dække af det modsatte køn, så er man efter min mening meget desperat.

Blogger online markedsføring, usability, e-commerce og sociale medier. Manager for Danish UXPA.
www.bluebits.dk

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 20:13

Fremtid er det ikke, - det har foregået i mange år. Så længe at selv jeg benytter det. Jeg er immervæk fra en tid før internettet, - og ikke som sådan just en firstmover.

Jeg kan fortælle dig at mange andre gør det samme. Det ville da også være underligt andet.

Så kan man vælge at gøre det selv, med risiko for at du opdager det, eller man kan have nogle nyttige idioter med egne sites, som man "tilfældigt" lækker oplysninger til, eller placerer artikler hos. Princippet er det samme.

Jeg kunne nævnet et stort firma som er storforbruger af nyttige idioter, men nu har du jo taget bogstavet A.

Affiliatesider og blogs med adsense er også de rene guldgruber i så henseende. De bringer alt, oftest uden kildekritik eller noget andet filter.

Det gælder selvfølgelig ikke for dem på Amino ;-)

Michael

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 20:23

Claus Stensgaard:

Personen A går under dække af kryptisk brugernavne på forskellige X-fora og - endda med angivelse af at være af det modsatte køn - og direkte anbefaler firmaet B.

Det er ulovligt.

Resten du nævner, det er hverdag i alle brancher med hård konkurrence. SEO artikler, linkbuilding, skyggedomæner og hvad det ellers hedder.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Markedsføring er jo efterhånden blevet en krig mellem virksomheder, og i krig og kærlighed gælder alle kneb jo som bekendt.

Man kan altid diskutere det etiske i det, men den slags markedsføring er helt sikkert kommet for at blive, uanset om man kan lide det eller ej.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jamen det anede mig nok - sidder med en lidt dårlig smag i munden over denne metode, selvom det nok er meget brugt.

Det eneste man kan håbe er at han bruger alt for mange "gyldne" timer i sit liv på at administrere alle disse designs og alle disse ord ;-)

Jeg foretrækker nu handel på den gammeldaws måde - Eet sted, Een(s) service og personlig betjening.

I øvrigt fik jeg ikke nævnt at personen helst ikke nævner sit navn på alle disse sider - ikke engang hovedsiden.

Nå - jeg spiser lige 7 pakker tudekiks og napper personen på bedre service og produkter ;-)

CS

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:43

Claus Stensgaard:

Jeg bryder mig ikke om den form for markedsføring. Jeg vil ikke gå så langt at kalde det ulækkert, men jeg vil gerne kalde det uetisk.

Uanset om det er meget udbredt og har været brugt i mange år, gør det det ikke mere rigtigt. Og hvis man ligefrem laver "uvildige" sider der skamroser ens eget produkt, tror jeg faktisk at man er på kant med én eller anden lov. Jeg har dog ikke de juridiske forudsætninger for at afgøre det, men det lyder mærkeligt hvis dette skulle være tilladt i et så forbrugerbeskyttet samfund som Danmark.

Der kommer jo også profiler herinde en gang i mellem, der udgiver sig for at være "uvildige" der bare lige vil rose et eller andet firma. De fleste bliver heldigvis gennemskuet, og de får en havlhård medfart, som det også bør være.

Så jeg er ret enig med dig, så det kan være vi skal søge lidt mængderabat på de tudekiks :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:31

Den er jeg med på - det læner sig op af at være ulovligt - og jeg kunne ikke dy mig at lade min kæreste foregive at hun og jeg var interesseret i personens produkt. Det blev fulgt op med et østrogent svar fra en pseudo bruger, der anvendte præcis samme ordbrug som en testeteron webejer ;-)

Nu er jeg busted, afsløret med 50 % - nå ja, skidt pyt.

Men det er faktisk surrealistisk og misvisende når man på google søger efter leverandører til markedet X - så dukker de første 2 sider op med personens sider.

Min kommer luskende nede på side 5 - hvor er mine tudekiks....synes sgda lige jeg havde 7 pakker stående ;-)

CS

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15089
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:42

Claus Stensgaard:

Men det er faktisk surrealistisk og misvisende når man på google søger efter leverandører til markedet X - så dukker de første 2 sider op med personens sider.

Min kommer luskende nede på side 5 - hvor er mine tudekiks....synes sgda lige jeg havde 7 pakker stående ;-)

Du laver en skide spændende debat, hvori der er en masse ting, som de fleste laver som begynder fejl.
Men så viser det sig, at det hele bunder ud i, at din konkurrent har luret søgemaskinerne bedre end dig, og det er det, som du vil tude over...

Sorry men der mistede du godt nok mig på supporterholdet... Du må jo bare selv kridte banen op, og tage kampen op fremfor at tude...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:08

Svaret er kort og godt : Jeg har 2 drenge

Hvis jeg skulle til at administrere 20-30 for at hamle op med A - så ville alle de gyldne øjeblikke i livet flimre forbi uden jeg bemærkede det.

Det må ikke ske ;-)

Det gider jeg slet ikke konkurrere imod - lad bare A boltre sig. Det kan være han har 3 gange flere kunder, men han må have 10 gange mindre fritid :-)

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)