Mit første indlæg på Amino starter med et spørgsmål til jer. Der er hård konkurrence i stort set alle markeder, men jeg tager det nu roligt for jeg mener jeg kan overlever, men det er stikker mig i øjnene når jeg ser folk med alt for store armbevægelser, begynder at anvende, hvad der i min begrebsverden, kun kan gå under betegnelsen beskidte kneb - eller som anført i overskriften : Ulækker markedsføring Nu til kernen - Lad os kalde hovedpersonen A - for der er kun en person. Denne person administrer adskillige domæner med forskellige navne der alle peger i samme retning - nemlig personens hovedside som jeg kalder B Lad mig så kalde markedet X - Personen driver nok 20-30 markedsførings websites der alle omhandler markedet X - men alle peger på sitet B Alle disse websites beskriver og rådgiver underlødigt kunden til at besøge B - for det er simpelthen det bedste firma i verden til at dække markedet X Så langt så godt - og det kan jeg så fint leve med - men nu kommer dét der får min film til at knække. Personen A går under dække af kryptisk brugernavne på forskellige X-fora og - endda med angivelse af at være af det modsatte køn - og direkte anbefaler firmaet B. Lad mig blot understrege at det ikke er mig der ser UFO´er ellever trolde i haven, det er ganske vist sådan som jeg beskriver - og jeg kan fint leve med det - men mit spørgsmål er nu - er det almindelig praksis at markedsføre sig sådan ? Jeg mener sgu - da jeg var ansat hos Hewlett Packard var der jo ikke underlødige websites ejet af Hewlett Packard der lovpriste HP som værende det eneste rigtige mærke at vælge - eller var der ??? Jeg ridser op :
A har 20 fake-domæner som alle peger på B - på samtlige fakedomæner bliver der givet gas og fuld skrue - og når man så skal ind og se hvem der skal levere varen - så er det altid B Indholdet på mange af disse "Pseudo" websites har stort set samme indhold - forskelligt layout (Wordpress) men alle har stort set samme ord og stil i opbygning Er det bare mig der er gammeldaws - eller er det bare direkte ulækkert.
Meget kan man sige, men A ligger højt på Google - så måske er det smart nok, jeg håber bare ikke at fremtiden skal vise sig sådan.
CS |
Nu kender vi jo kun situationen, som du beskriver den her, men for mig lyder det meget uetisk at drive sin forretning på denne måde. I hvert fald med så mange pseudosider.
Men se det på denne måde: at ligge højt i Google siger ikke så meget, hvis han driver sin forretning på denne måde. Ingen siger, at han får noget ud af det. Hvis han går ud på diverse fora for at promovere sig selv under dække af det modsatte køn, så er man efter min mening meget desperat.