Hej Kort info: Et familiemedlem har lige overtaget en fysisk butik. Jeg er igang med at lave en hjemmeside til butikken, men den er rimelig ny. "Problemet" er nu at der findes tæt på en milliard irreterende sider alá Erhvervssiden / Pluz / DetHitter / Gulex m.m. som trækker info fra cvr.dk og smider på nettet, det gør at når man søger på butikken så er det disse sider der kommer frem på side 1. Jeg vil selvfølgelig gerne over dem, og ligge som nummer 1, men jeg tænkte om der er værdi for butikken i at bruge disse sider? Altså udfylde profilerne og derved få en "fyldt" profil på disse "oplysningssider" det må vel også give lidt juice i form af linket? Så amino, er der værdi i at bruge disse sider, eller skal man bare fokusere på at komme over dem? |
Erhvervssiden / Pluz / DetHitter / Gulex m.m.
- 1
Jeg vil ikke bekymre mig meget om disse registre. Det burde ikke være svært at få dem vippet af både første, anden og tredje pind i Google. Blot ved at blande dig i debatten i fora og på blogs, skal du nok få skrabet nok naturlige links sammen, så Google ser dig som autoriteten, når det kommer til dit firmanavn. Samtidigt vil du, når du får blandet dig i debatten også få skabt eksterne sider, der indeholder dit firmanavn, som igen vil hjælpe dig med at få skubbet registrene længere ned af rangstigen. Udover dette, vil dit website - forhånbentligt - også være langt mere dymatisk og levere bedre og mere relevant indhold end registrene du konkurrerer med, som igen vil hjælpe dig til at komme højere op. Og så en lille kommentar om bumps: Jeg tror, du skræmmer flere hjælpende hænder væk, end du lokker til, ved at bumpe din tråd op. Brug hellere lidt mere energi på at lave en relevant og spændende overskrift til din tråd. Og husk også, at hjælp godt kan være et par dage under vejs fra dem der får nye tråde serveret via email eller RSS-feeds. |
Tak for svar, jeg har valgt ikke at bruge disse sider. |