Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Photoshop søges

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 26-01-2007 16:47:56 Forfatter: cygnet Kan man også køber den studenter-licens hvis man driver en virksomhed ved siden af studiet og hvad sker der om 1½ år når uddannelsen er afsluttet? Min studiejob sponsorerer nemlig pt. min licens - men kunne da være man kunne droppe det studiejob så, da det er en stor del af min motivation for at være der ...

What are the restrictions in using education versions of Adobe products?
A customer may only purchase one copy of any product. Education versions of Former Macromedia products only (Studio 8, Dreamweaver, Flash, etc.) are intended for instructional and administrative purposes only and may not be used for any commercial purpose.

Så jeg tror ikke den går hvis man tjener penge på at bruge softwaren.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 23:09
Hvor har i fra man ikke må sælge photoshop ? 

Jeg så engang et auktion som et firma holdte som var gået konkurs, de havde photoshop og 3dsmax til slag, de måtte ikke sælge 3dsmax fordi discreet har nogle rimelig fucked up regler hvad det angår, pisse besværlig, men photoshop var der ingen problem i. Så jeg er temmelig sikker på man gerne må sælge sin photoshop licens hvis man har cden, hvis ikke så må man nok ikke. Vi bruger selv på mit job licenser, det vil sige det er vores it afdeling som får disse licenser fra feks adobe og installere så på de computer som skal have det installeret, det klart vi kan ikke gå ud og sælge sådan licens, men er temmelig sikker på at er den købt med orginal cd og hvad der nu må hører til, så der ingen problemer.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 23:20
Eller autodesk som det hedder i dag.

Men det skal dog sige det kan godt lade sig gøre at sælge sine autodesk produkter, da jeg så det engang ignenem 3dmaxer.dk men det var pisse besværligt, så det ikke noget man bare gør og som udgangspunkt så er deres holdning at softwaren ikke kan sælges.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 07:06
Jeg har det fra deres support afdeling, men det er igen, ligesom det med studielicensen længe siden.

Jeg fik det fortalt på den måde at det gerne måtte sælges så længe det ikke var aktiveret, men havde man gennemført aktivering enten over internet eller telefon, kunne softwaren ikke længere sælges.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 07:17
På dette link side 58 kan man se at MK faktisk får ret: http://www.adobe.com/products/eulas/pdfs/Gen_WWCombinedCS2.pdf

Selvom de udtrykker klart det ikke er lovligt at sælge eller videre distribuere softwaren, er der en mulighed hvis man ovedrager alt, licensnumre, hele pakken, cd''en, evt. opgraderinger mm. Samt at adobe kan bede om skriftlige erklæring på det er overdraget.

Men altså det er muligt at sælge photoshop. ( ihvertfald photoshop CS2)

Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 07:18
Står svjh osse i deres ELUA... hvis man alså gider læse den :)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 11:06
Men noget helt andet så det vel bare kontakte adobe og få det købt, der nok ikke så vildt meget at spare hvis du vil have dig en CS2 version ved at købe det privat eller af et andet firma, medmindre du kan købe en gammel version og så købe en opgradering, har set photoshop være til salg på qxl og ebay før.

Man kunne også overveje hvad man skal bruge det til, men hvis du er ude efter creative suite er det vel noget du har tænkt over og mener dit forbrug er til den store pakke, ellers er der elements som en hvis også var inde på, den er fin nok hvis det feks kun er til noget foto behandling.

Der er også Paint shop pro som koster 1/4 af photoshop, måske mindre. Der er nogle som bruger det, har set en inde på eksperten som er 100% PSP og som også har lavet en hjemmeside omkring programmet på dansk, jeg har også en kollega som bruger det, men vi er ved at få ham til at bruge photoshop, ikke fordi det er et dårligt program, men det er noget nemmere når alle bruger samme program.

Eller Gimp, selvom jeg ikke rigtig har set nogle bruge det, ved ikke helt hvad det kan. Men er det på niveau med blender indenfor 3d branchen, så er det værdi at kigge på, da det er på fuld højte med de store og dyre 3d programmer som findes.

Så har du selvfølgeglig nok et problem hvis du også mangler en erstatning for illustrator og indesign, ved ikke om der findes noget freeware indenfor det.
Der findes dog freeland og mener også corel draw kan håndtere vector grafik på den fede måde, men hvad de koster må du lige kigge efter.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 12:42
Kom lige til at tænke på at adobe har købt macromedia så ved ikke lige hvor fedt det er at købe freehand, det udgår sikkert på et tidspunkt, så nok en dårlig ide :-)
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 13:32

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 22:33
Hej Jens

Jeg vil foreslå dig at ringe rundt til div computer- og fotoforretninger og spørge efter en af de gamle versioner af Photoshop. Hvis de ligger med en sådan på lager, er de mere end villige til at sælge den til spotpris. Foreslå f.eks. 1000,-

Herefter køber du en CS2 opgrade. Du kan uden problemer opgradere til sidste nye version helt tilbage fra den allerførste Photoshop. Det kræver dog en opringning til Adobe support hvis den gamle version er ældre end Photoshop 5,5.

Du kan fra en gammel version af Photoshop opgradere til både Photoshop CS2 (selvfølgelig) samt til Creative Suite Premium/Standard CS2.

Vær opmærksom på at du ikke kan bruge serienummeret fra en Macversion ved opgradering til PC og omvendt. Du kan heller ikke opgradere fra et sprog til et andet.

En opgradering koster omkring 1/3 af en fuld version, så hvis foreskrevne lykkes, har du sparet flere tusinde kroner på fuld lovlig vis.

Et andet plus ved denne model frem for at købe en tidligere brugt version er at du ikke kommer i klemme hvis den forrige bruger igen indregistrerer sit produkt. (Der kan kun være to aktive CS2''ere ad gangen pr serienummer).

God jagt.

Venlig hilsen Brian

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)