Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stjålet tekster og lidt opsætning.

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg er her tidligere i dag blevet kontaktet af en anden vinduespudser, som kunne fortælle mig at min vinduespudser hjemmeside har fået stjålet meget af sin tekst og opsætning.

Min webdesigner har nu rettet henvendelse til den pågældende person for at få ham til at slettet ALT som kommer fra mig. Han mener ikke helt at det er kopieret fra min hjemmeside, men han kan godt se ligheder. Min webmand og ejeren vinduespudserfirmaet er blevet enige om at han skal kontakte mig i dag via mail.

Nu er det sådan at jeg har skrevet ALT tekst selv i samråd med min kæreste (som er lidt mere ord-korrekt), så vi er ikke et sekund i tvivl om at det er vores tekst.

Hvordan skal jeg forholde mig til det..? 
Skal jeg give ham en bestemt dato, hvor det skal være slettet..?
Og hvordan er mine rettigheder..?

OBS: jeg vælger med vilje ikke at linke til omtalte hjemmeside, da jeg forventer at han sletter alle spor fra mig af. Derfor har jeg ikke løst til at hænge nogle ud pt, men har blot løst til at være på forkant med hvad der evt. skal gøres.  

Med venlig hilsen
KPuds Vinduespolering
v/Kenneth Popp 

K

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 16:10

Jeg ville sende ham en faktura for uretmæssig brug af dine tekster. Beløbet skal dække dine omkostninger til produktionen af teksten + 100% oveni som erstatning :-)

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Skrevet kl. 16:20

Jesper Jepsen:

Jeg ville sende ham en faktura for uretmæssig brug af dine tekster. Beløbet skal dække dine omkostninger til produktionen af teksten + 100% oveni som erstatning :-)

Har hørt at firmaer bare sender en faktura for uretmæssig brug af tekster. Sidst var herinde hvor en gut have lavet en kopi fra en stor dansk avis uden at skrive "kilde: BT.dk" (eks.)

Men kan man tillade sig det..?

K

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 16:20

1. sikrer dig beviser i form af feks et skærmdumb

2. Kontakt ham  og giv ham en frist til at fjernet alt indhold indenfor feks 24 timer , fortæ at du akter at forfølge sagen, hvis det ikke sker

3. Når fristen er udløbet, følg op på hvad han har gjort.. Hvis det ikke er fjernet, kontakt en advokat

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:32

Jeg har været i den situation flere gange, og behandler det individuelt. Er det en ung fyr på 14 år som har kopieret min tekst får han pænt af vide at den går ikke, og han desværre bliver nød til at fjerne den. Så er den ikke længere.

Senest er der en direkte konkurrent som har kopieret 2 artikler, som efterfølgende er brugt på en konkurrende side. Personen fik 24 timer til at fjerne teksterne samt betale en faktura på 4000 kr for uretmæssig brug af mit materiale. Fakturaen ville/kunne han ikke betale, derfor har jeg lavet en stævning via småsagsprocessen. Det kan du gøre selv og der er en retsafgift på 500 kr for sager under 50.000. Pga. den ekstra tid jeg skal bruge har jeg alvet et krav på 8.000 DKK - så må vi se hvordan det går.

Det kan være svært at løfte bevisbyrden for hvem der rent faktisk ejer teksterne, så jeg sørger for altid at få de tekster der bliver skrevet internt i min virksomhed, bliver leveret til min mail. Det er i hvert fald bedre end ingenting.

Tilmeldt 25. Jul 06
Skrevet kl. 16:33

Det synes jeg da sagtens man kan tillade sig - vedkommende må da være klar over, at det er dumt det han har lavet. Når man kvajer sig plejer det at koste lidt ;-)

Husk dog, at gøre ham opmærksom på at selvom han betaler, må han stadig ikke benytte dine tekster - han betaler ikke for brugen af dem, men uretmæssig brug!

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selvom konsekvenserne er de samme med hensyn til dublicate content osv. så behandler jeg det forskelligt. Er det en privat hjemmeside og har personen kopieret mit materiale fordi han synes det er godt, så køre jeg ikke den samme hårde kurs, som når det er konkurrenter der vil spinde guld på mit arbejde.

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Skrevet kl. 16:45

IOOS Internet ApS:

Selvom konsekvenserne er de samme med hensyn til dublicate content osv. så behandler jeg det forskelligt. Er det en privat hjemmeside og har personen kopieret mit materiale fordi han synes det er godt, så køre jeg ikke den samme hårde kurs, som når det er konkurrenter der vil spinde guld på mit arbejde.

Han er en konkurrent i den forstand at jeg levere vinduespudsninger og er under 90 km. fra mig.
Fint at få idéer fra min hjemmeside, men at stjæle er ikke iorden.

Så holdningen er at sende ham en regning..?
- Syntes enligt også det er mest fair...! 

K

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:48

Ja det er min holdning, og jeg vil også forfølge den hele vejen hvis han ikke betaler.

Tilmeldt 25. Jul 06
Skrevet kl. 16:49

Du skal jo se sådan på det, at han snylter på det arbejde du har udført - han tjener penge på, at du har lavet nogle gode tekster :)

Det er vel fair at han betaler for det?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)