Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg søger elektronik skrot

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

 

Jeg har som hobby samlet elektronik/printplade skrot der er stilt til storskrald osv, for så videre at pille komponenter ud der indeholder ædelmetaller, og så gennem en kemisk proces udvinde dette, smelte det og sælge det..

Men det er meget begrenset hva jeg kan finde, og på en go uge måske 15 computertårne eller lign.

Jeg går selvfølgelig og savler udenfor genbrugs pladserne og har prøvet at lave aftaler med nogle, men uden held. 

 

Det jeg piller af fra printpladerne og som har min interresse vejer måske 20-50g på et gennemsnits computermotherboard som vejer 300-500g.

 

Jeg har os prøvet at skrive til et firma der henter andre firmaer´s gamle elektronik skrot men uden held.

 

Jeg leder simpelhen efter mugligheden for at rode i andre´s elektro/print skrot og så evt købe hva jeg tar pr kilo eller lign. Eller måske der nogle der har en helt anden ide til hva jeg ku gøre?

 

Håber der er nogle der har en ide. 

Hilsen morten

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:04 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Det lyder som en møjsommmelig hobby uden changen for at tjene de store penge.  Skal du tjene penge på ædelmetal indvinding  fra elektronikstrot skal du op i industriel skala. 

Eletronik skrot skal ifølge elskrot ordningen indsamles og oparbejdes på godkendte fabrikker, så jeg tror du får svært ved at skaffe meget skrot.  Er det helt secifikke komponenter

 du er ude efter finderes der en elektronik Skrothandler i søborg (ved vandtårnet ) som vi vil kunne købe lidt skrot.

PS;  hvor rent kan du så det guld du udvinder og hvad metode bruger du?

Mvh

Ravn  

Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:47 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Er hobby´er ikke det? altså møjsommelige? 

Og det lyder umiddelbart som om du ikke ved hva du kommenterer på-altså lige det med at om der er penge i det.

Et gennemsnits tårn fra en 90er computer, MINUS min arbejdskraft- kan give 0,3-04g.+- guld raffineret, og med en guldpris på over 200kr pr g...  

 

Guldet ender som 99% 24ct og bruger min metode;)

Kort fortalt knuser jeg komponenterne, fjerner de forskellige base metaller en efter en med forskellige metoder, opløser de ædle metaller der er tilbage plus rest base metaller, udskiller ædle metaller 90% rent tar det videre, opløser/udskiller vasker renser til guldCL (AuCl) smelter til mini barer og sælger.. bing bang og meget kort fortalt, har brugt lang tid på at finde en go måde som er nem og billig. Og så det jo kun hva man synes ens tid er vær i kr/øre.

 

Tilmeldt 20. Apr 06
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 23:02 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså vi skrotter i hundrede vis af kilo pc`ere, servere osv hvert år.

Typisk går de til brokere, hvor vi får 0kr, men tilgengæld bliver de skrottet miljø rigtigt, og vi har vished for at vores data ikke ender forkerte steder.

Er det gratis udstyr du leder efter, eller hvad forestiller du dig?

I øvrigt en sjov ide.

Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:32 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håbede på at kunne finde et sted som dit, altså et sted med skrottet pc´er hvor jeg selv kunne pille de komponenter af som har interresse, og så betale en kilo pris af dette, da jeg ikke regnede med folk selv gad og pille i skrottet for at jeg så købte det- komponenterne er nemlig små, og tar nok såden 10sek at pille af stykket.- Og jeg er nok 3-4min om at skralde en hel computer for ting som samlet vejer måske 50g. Dog er jeg villig til at betale et par hundrede kroner eller mer` pr kg jeg tar/køber.

 

Jeg skal lige sige at det er intet med data eller andet som på nogen måde ville kunne  bruges kriminelt.

 

Og det med miljøet så har jeg indtil videre afleveret alt jeg har brugt færdigt, på genbrugsstationen.

Og det er jo bestemt os genbrug det jeg gør! Og det jo alligevel den tur det skal, bare på meget støre skala- der er kæmpe fabrikker i kina der allerede udvinder ædelmetaller fra elektronik skrot.

Hvis det ville hjælpe kan jeg uploade et billede af komponenterne så i kan se det ikke er noget man ellers kan bruge?

Vh Morten

 

Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:05 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne os godt evt bare købe et ton elektronik skrot, for at sortere det og så sælge det tilbage til skrot handleren? 

 

Nogle der ligger inde med et ton printplader jeg må købe? 

VH.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange penge i IT skrot / el-skrot.
Så mange, at man på mange genbrugspladser er  plaget af tyveri og indbrud.
Flere steder låses IT- og el-skrot inde i tråd-containere udenfor åbningstid.
Skrottet sælges til virksomheder, der har specialiceret sig i at rippe og smelte skrottet.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten.

Jeg gør noget i elektronikskrot. Jeg har da en del print på lager. Der er både print fra pc og industriprint. Planen var at levere et læs til behandling i december eller januar. Hvis der kan laves forretning som er givtig for os begge er jeg da klar til at se på det. Vi kan da altid starte med en palle eller to for at se om der er økonomi og kemi mellem os. Vi kan måske lave noget bytteforretning hvor jeg modtager det som du ikke har interesse i. Jeg leverer til et par aftagere i europa hvor jeg er føler at der er godt styr på miljøet og de har alle de nødvendige tilladelser. De modtager alt i eltronikskrot lige fra husholdningselektronik til sorterede printplader.

En af mine venner har i øvrigt ca. 13 kilo "guldben" fra computerstik. Han har længe talt om at finde en som kunne skille guldet fra. Er det dig?

Du kan kontakte mig på tlf. 31 76 00 08 eller mail jkhaal@gmail.com

Med venlig hilsen

 

Jens Kristian Hansen

Fra München
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 14:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bare få folk til at komme hjem til dig med deres computere, frem for at smide dem på losseren.

Tilbyd folk 100 kr ligegodt alder af PC for at levere den hos dig .. Der er nok nogle i nærområdet der skal komme .. Evt 200 kr, hvis det kan løbe rundt for dig.

 

Tilbyd at hente computere gratis eller for 50-100 kr, og påpeg af hdd tages ud, så ingen info bliver brugt..

 

Vær lidt kreativ .. Det burde ikke være svært at finde gamle computere.. Der virkelig mange der gemmer på det skrot :)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 214
Fra  Zen Dojo Skrevet kl. 14:47 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig fed idé Morten!

Held og lykke med hobbyen/projektet :)

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)