Der er (mange) penge i alt der kan handles eller for-sælges over nettet. I mine øjne handler det om, hvad man er i stand til at stable på benene, og hvad man vurderer, kan betale sig.
Det er klart, at hvis du er uddannet advokat med speciale i skattelovgivning, vil det sandsynligvis være smartest at forsøge at sælge dine ydelser via leadgenerering. Alternativt f.eks. et informationsprodukt som f.eks. en guide til skattebesparelse.
Er du traktor-mand, skal du måske i stedet forsøge at sælge reservedele til traktorer el.lign.
Jeg har ingen speciel uddannelse, og har derfor intet specifik kompetenceområde, men personligt foretrækker jeg Goggle AdSense, fordi det er nemt, omkostnings- og risikofrit, og fordi det passer og konverterer godt i de fleste brancher. Skulle jeg give et bud på nogle af top-brancherne ved AdSense, skulle det være (i potentiel indtjeningsmæssig rækkefølge):
- Finansielle produkter (herunder også lån)
- Forsikring
- Ferie/turisme
- Skønhed, vægttab og helse
- Mobil, telefoni og bredbånd
- HiFi
- Gadgets
- Hardware
- Software
- Helbred og sygdom
- Hosting
- Dating
- Job
- Juridiske produkter
- Bøger og magasiner
- Tjen penge online
- Biler
- Tøj og mode
- Musik
- Spil
- Sport
- Bolig
- Mad, drikke og opskrifter
- Uddannelse og karriere
- Hjælpeorganisationer
- Nyheder
- Natur og videnskab
- Politik og økonomi
Det er klart, at Goggle AdSense til en vis grad afspejler det samlede marked på internettet, og at man derfor kan bruge brancherne som vejledning til, hvor der er penge at hente. Gambling og voksensider (p...o) o.lign. figurerer ikke på listen, selvom de naturligvis udgør en stor del af søgninger såvel som omsætning og derved en stor (enorm) del af markedet på Nettet.
/JG