Jeg er kommet i kontakt med 3 mænd, der netop har startet et nyt koncept op. De har hentet konceptet fra Los Angeles, hvor konceptet lever i bedste velgående og er et utroligt brugt medie. Det går ud på, at du på nakkestøtterne i taxaer rundt omkring i de større danske byer, nu kan få din reklamefilm til at rulle, mens din (forhåbentlig) nye kunde, sidder og nyder en taxatur. I hver taxa, vil der blive blive vist 12 forskellige reklamer på skift, hvilket resulterer i, at ens reklamer vil blive vist gennemsnitlig 7 gange pr. taxatur. Jeg synes personligt at priserne er rimelige, og det er et virkeligt billigt medie i forhold til, at der her er tale om "offline" markedsføring. Da der skal brændes skiver, og da der er en del arbejde i at få skiftet film i de forskellige taxaer, skal man købe min. 3 taxaer i 3 måneder. Da jeg selv driver en online virksomhed, der samtidig kører efter ekstremt stramme marketingsbudgetter, måtte jeg takke nej til tilbudet, trods det at jeg rent faktisk synes at det var ret interessant. Jeg lovede ham at få bredt budskabet lidt ud, og kan derfor tilbyde dem der køber igennem mig 10% ekstra i rabat, hvis du køber inden fredag d. 19/11 2010.
Send mig gerne en PM eller en mail: anders@faadetgjort.dk , og jeg vil sætte dig i forbindelse med dem, eller blot uddybe lidt mere.
Er der i øvrigt nogle herinde der kender til konceptet, og evt. har gode/dårlige erfaringer med det?
Nogen taxaer køre med LCD skærme bagi med reklamer, så jeg vil da ikke mene det er et nyt koncept, Det kan godt være brugbart, men jeg vil også sige at det desværre ikke er noget nyt :)
Nogen taxaer køre med LCD skærme bagi med reklamer, så jeg vil da ikke mene det er et nyt koncept, Det kan godt være brugbart, men jeg vil også sige at det desværre ikke er noget nyt :)
Nå okay. I har sikkert ret så. Som tidligere nævnt har jeg ikke selv set det før, men synes nu stadig at konceptet er meget fedt:)
Altså i betragtning af man kan få en bil fuldstændigt dækket til for 15.000 om året så syntes jeg det er rimeligt dyrt for en lille reklame for evt kunder som sidder bagi.
Altså i betragtning af man kan få en bil fuldstændigt dækket til for 15.000 om året så syntes jeg det er rimeligt dyrt for en lille reklame for evt kunder som sidder bagi.
Ikke fordi at jeg gider at sidde og forsvare det, men mere for den generelle debats skyld, synes jeg ikke at du har ret.
En bil ser man suse forbi en gang, og man forstår ikke budskabet, medmindre at man har mange biler til at køre rundt i samme område. Her får du tyret det i hovedet 7 gange på 14 min. (gennemsnitlig taxatur) hvilket resultere i, at du forstår budskabet med det samme, og lægger mærke til det?
En bil suser ikke forbi, i byen er der lyskryds hver 200-400 meter og der er en fart grænse. Alle kan se bilen, ikke kun kunder. Har du EN kunde der sidder foran går glip af reklamen hvilket jeg vil gætte på en betydeligt % del vil gøre. Jeg ligger 100% mere mærke til en gul Leasy bil der køre rundt end et 30x30cm display med en reklame i en taxa. Du bliver eksponeret 1000 gange mere ved at få en bil fuld dækket til.